چگونه از خراب شدن لپ تاپ جلوگیری کنیم؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

چگونه از خراب شدن لپ تاپ جلوگیری کنیم؟

چگونه از خراب شدن لپ تاپ جلوگیری کنیم؟

اما این یک چیز درست نیست زیرا نمی‌توان به ماشین‌ها اعتماد کرد زیرا اگر به درستی نگهداری نشوند ممکن است در هر زمان از کار بیفتند و باعث رنج شما شوند. مطمئناً این تاسف بارترین چیز است، اما در غیاب نگهداری و مراقبت مناسب، سیستم‌های کامپیوتری از کار می‌افتند.

بنابراین، برای جلوگیری از خراب شدن لپ تاپ باید موارد خاصی را به طور منظم دنبال کنیم و از خراب شدن سیستم کامپیوتری خود جلوگیری کنیم. قبل از اینکه نکاتی را مطرح کنیم که از خراب شدن رایانه جلوگیری می‌کند، بیایید بیاموزیم که چرا رایانه خراب می‌شود؟

چرا کامپیوتر من مدام خراب می‌شود؟

استفاده از سیستمی که اغلب خراب می‌شود خسته کننده است زیرا منجر به از دست دادن داده‌ها و اتلاف زمان می‌شود. بنابراین، دانستن اینکه چرا کامپیوتر از کار می‌افتد و برای جلوگیری از خرابی آن چه باید کرد، ضروری است. خرابی سیستم را می‌توان به عنوان انجماد، صفحه آبی مرگ، خاموش شدن ناگهانی، راه اندازی مجدد، روشن و خاموش شدن صفحه بدون هشدار و غیره طبقه بندی کرد.

 

در اینجا، دلایل رایج خرابی رایانه و نحوه رفع خرابی رایانه را توضیح می‌دهیم:

گرمای بیش از حد یکی از شایع ترین دلایل خرابی تصادفی سیستم است. در غیاب جریان هوای کافی، سخت افزار سیستم گرم می‌شود و به درستی کار نمی‌کند که منجر به خرابی تصادفی سیستم می‌شود. بنابراین، تمیز کردن منظم فن سیستم مهم است زیرا به دلیل خرده‌های غذا، موهای حیوانات خانگی، گرد و غبار مسدود می‌شود. علاوه بر این، مطمئن شوید که فن سیستم به درستی کار می‌کند. اگر در حین کار صدایی از سیستم ما خارج می‌شود، زنگ هشدار است. باید کار را متوقف کنید و اجازه دهید رایانه شما خنک شود. زیرا بیشتر از سیستم کامپیوتری خود استفاده می‌کنید، هارد دیسک و پردازنده بیشتر گرما تولید می‌کنند. مطمئناً فن برای تحمل این سطح از گرما طراحی شده است، اما استفاده شدید منجر به خرابی سیستم می‌شود.

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی، فریز تصادفی سیستم، سخت افزار کامپیوتر معیوب است. بنابراین، مهم است که رجیستری سیستم عامل را بهینه نگه دارید. رجیستری یک آرشیو برای تمام اجزای ویندوز است که در آن تنظیمات پیکربندی، اطلاعات مربوط به سخت افزار نصب شده و برنامه نرم افزاری ذخیره می‌شود.

Advanced PC Cleanup یک نرم افزار پاکسازی رایانه شخصی با ابزار پاکسازی و بهینه سازی رجیستری است که تمام مشکلات مربوط به رجیستری نامعتبر را برطرف می‌کند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید