چرا سرورها خراب می شوند؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

چرا سرورها خراب می شوند؟

چرا سرورها خراب می شوند؟

بسیاری از کسب و کارهای کوچک یک تا سه سرور در یک رک دارند. به ندرت به این رک نگاه می شود، مگر اینکه چیزی خراب شود یا کسی نیاز به سیم برق اضافی داشته باشد.

سرورهای مستقر در رک‌ها برای ماه ها و گاهی سال‌ها به کار خود ادامه می‌دهند تا زمانی که از کار بیفتند. هنگامی که آن‌ها خراب می‌شوند، یک وحشت در سراسر دفتر وجود بوجود می‌آید. پرسنل آی تی (صاحبان، حسابدار، مدیران عملیات، یا فروشنده) برای بازیابی سرور و اطلاعات موجود در آن تلاش می‌کنند.

اگر تلاش‌ها برای بازیابی با شکست مواجه شد، فروشنده یا مشتری از دست می‌رود و در حالی که منتظر ورود و رفع مشکل است، همه با عصبانیت روی کارهایی که نادیده گرفته شده‌اند تمرکز می‌کنند. در این مدت هیچ تمرکزی بر روی اهداف تجاری شرکت یا دفتر وجود ندارد و ممکن باعث افزایش هزینه شرکت یا دفتر شود.

حال در ادامه قصد داریم تا به دلیل خراب شدن سرورها بپردازیم تا بدانیم دقیقا چرا سرور ها خراب می‌شوند و با این اطلاعات بتوان جلوی خراب شدن آن را گرفت:

رک سرور به اندازه کافی خنک نیست و در نتیجه باعث گرم شدن بیش از حد سرورها می‌شود. من این را مرگ آهسته می‌نامم زیرا گرما به آرامی به مدار داخلی آسیب می‌رساند. مهم است که جریان هوای خنک کنترل شده در اطراف محیط محاسباتی خود داشته باشید.

چرا سرورها خراب می شوند؟

نرم افزارهای امنیتی و حیاتی به روز نیستند. آپدیت‌ها روزانه منتشر می‌شوند و نصب و مدیریت بسیاری از آن‌ها دشوار است. در بسیاری از موارد آپدیت‌ها می‌توانند تأثیر بدی بر برنامه‌های در حال اجرا بر روی سرور داشته باشند.

سوء مدیریت بدون نظارت منظم بر روی سرور، فایل های ورودی به سیستم رشد می‌کنند. در نهایت فضای خالی شما تمام می‌شود و باعث از کار افتادن سرور می‌شود. آیا تا به حال متوجه شده‌اید که کامپیوتر شما با بالا رفتن سن چقدر کند می‌شود؟ در مورد سرورها هم همین اتفاق می‌افتد. شما باید تعمیر و نگهداری منظم سرورهای خود را انجام دهید.

ظرفیت محدود فضای ذخیره سازی، حافظه، CPU. برنامه‌های نصب شده بر روی سرور بدون هیچ گونه آگاهی یا تشخیص سایر برنامه‌های نصب شده. این باعث می‌شود که برنامه‌ها به منابع نیاز نداشته باشند، عملکرد را کاهش داده و در بسیاری از موارد سرور را از کار بی‌اندازند.

سیستم عامل قدیمی ویندوز XP فقط تا سال 2014 پشتیبانی می‌شود. ویندوز 2000 دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود.

با این مواردی که ذکر شد می‌توانید جلوی خراب شدن و آسیب رسیدن به سرور خودتان را بگیرید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید