هرآنچه درباره قالب و افزونه های وردپرس باید بدانیم (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

هرآنچه درباره قالب و افزونه های وردپرس باید بدانیم (بخش اول)

هرآنچه درباره قالب و افزونه های وردپرس باید بدانیم (بخش اول)

افزونه وردپرس چیست؟

پلاگین وردپرس بسته‌ای از کدهای اضافی است که می‌توانید برای افزودن ویژگی‌ها، عملکرد یا ادغام‌های جدید در وب سایت خود آپلود کنید. افزونه‌ها را می توان از طریق منوی افزونه‌ها در داشبورد وردپرس خود اضافه کرد. با استفاده از عملکرد جستجوی داخلی، می‌توانید یک افزونه رایگان موجود در فهرست پلاگین WordPress.org را پیدا کنید.

افزونه‌ها همچنین می‌توانند به صورت فایل‌های فشرده بسته بندی شوند که از طریق آپلودکننده منوی افزونه‌ها در داشبورد وردپرس خود آپلود می‌کنید.

آموزش افزونه وردپرس

در اینجا دو آموزش در مورد افزونه‌های وردپرس آورده شده است:

افزونه‌های وردپرس بیت‌هایی از نرم‌افزار هستند که می‌توانند برای گسترش عملکرد سایت وردپرس خود آپلود شوند. در این مقاله به افزونه‌های وردپرسی و قالب‌های وردپرسی می‌پردازیم. در ادامه چندین افزونه که نیاز است حتما در سایت تان از آن‌ها استفاده کنید را نام خواهیم برد.

افزونه پشتیبان‌گیری وردپرس: وردپرس عملکرد پشتیبان‌گیری داخلی ندارد، بنابراین وجود یک راه‌حل پشتیبان‌گیری وردپرس در صورت از دست دادن داده‌های وب‌سایت، شما را از سردردهای زیادی نجات می‌دهد. داشتن یک برنامه پشتیبان نیز برای کاهش نقض امنیتی یا هک بسیار مهم است. BackupBuddy پلاگین اصلی پشتیبان وردپرس برای پشتیبان گیری، بازیابی یا حتی انتقال وب سایت شما به هاست یا دامنه جدید است.

پلاگین امنیتی وردپرس: یک افزونه امنیتی وردپرس مانند iThemes Security برای رفع حفره‌های امنیتی رایج و سخت کردن وب سایت شما در برابر حملات کار می‌کند.

افزونه سئو وردپرس: یک افزونه سئوی وردپرس مانند Yoast SEO می‌تواند به شما کمک کند ویژگی‌ها و عملکردهای اضافی SEO (بهینه سازی موتور جستجو) را اضافه کنید.

افزونه فرم وردپرس: فرم‌های قوی مانند فرم‌های تماس، نظرسنجی، آپلود فایل ها، پذیرش کمک‌های مالی و موارد دیگر را با افزونه فرم ساز مانند Ninja Forms به وب سایت خود اضافه کنید.

هرآنچه درباره قالب و افزونه های وردپرس باید بدانیم (بخش اول)

افزونه تجارت الکترونیک وردپرس: اگر می‌خواهید کالا یا خدماتی را در وب سایت خود از طریق فروشگاه آنلاین بفروشید، یک افزونه تجارت الکترونیک وردپرس مانند WooCommerce ضروری است.

قالب وردپرس چیست؟

قالب وردپرس “چارچوب” طراحی وب سایت شما را فراهم می‌کند. اکثر قالب‌های وردپرسی ویژگی‌های زیر را دارند:

  • طراحی کلی (ظاهر، احساس و سبک) سایت شما
  • سبک‌های فونت در سطح سایت
  • طرح رنگی
  • سبک‌هایی برای پست‌های وبلاگ و آرشیو وبلاگ
  • طرح بندی صفحه (یا الگوها)
  • مکان های ویجت
  • جزئیات اضافی

برخی از قالب‌ها مانند صفحه سازهای وردپرس عمل می‌کنند و به شما امکان می‌دهند طرح بندی صفحه خود را بدون کد ایجاد کنید.

تم‌ها را می‌توان از طریق منوی ظاهر > تم ها در داشبورد وردپرس خود اضافه کرد. با استفاده از عملکرد جستجوی داخلی، می‌توانید یک تم رایگان موجود در WordPress.org پیدا کنید تم‌ها همچنین می‌توانند به عنوان فایل‌های فشرده بسته بندی شوند که از طریق آپلود کننده منوی ظاهر > تم ها در داشبورد وردپرس خود آپلود می‌کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید