خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

نکات مهم شبکه های بی سیم (Wireless)

نکات مهم شبکه های بی سیم (Wireless)

WiFi سریع و ایمن، این همان چیزی است که امروزه هر مشاغل می خواهد و به آن نیاز دارد. متأسفانه، با پیشرفت تکنولوژی، دستیابی به عملکرد و امنیت مورد نیاز برای دستیابی، نگهداری و پرداخت هزینه سخت تر شده است. در گذشته، طراحی WiFi تأکید زیادی بر پوشش داشت، زیرا فقط گروه منتخبی از افراد برای تولید و استفاده از محتوای بی سیم، از بی سیم استفاده می کردند و به آن اعتماد می کردند. حال در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با نکات مهم شبکه های بی سیم (Wireless) توضیحاتی را ارائه دهیم.

با این وجود، شما به سختی می توانید کسی را پیدا کنید، اعم از مهمان، مشتری، کارمند یا دانشجویی که هر روز به بی سیم اعتماد نمی کند، و معمولاً هنگام استفاده از چندین دستگاه مختلف. با برنامه های جدید BYOD و نوآوری های جدید مانند اینترنت اشیا (IoT)، سیستم های بی سیم برای طراحی، استقرار و پشتیبانی بسیار پیچیده تر شده اند. سیستم های بی سیم امروز به مجموعه ای متفاوت از گذشته نیاز دارند. صرف نظر از بزرگ یا کوچک بودن تجارت شما، صنعت یا نحوه برنامه ریزی برای استفاده از WiFi، اجزای خاصی وجود دارد که هر شبکه بی سیم باید شامل آنها باشد تا هم عملکرد پرسرعت و هم امنیت هوا را تضمین کند.

نکات مهم شبکه های بیسیم (Wireless)

توازن بار با ظرفیت بالا

شبکه های بی سیم در ابتدا فقط برای پوشش برنامه ریزی شده بودند، اما با وجود همه تلفن های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و غیره، شبکه های بی سیم امروزی باید از نظر ظرفیت برنامه ریزی شوند. با افزایش تقاضا برای هر دو زیرساخت بی سیم و سیمی، شما باید ظرفیت بالانس تعادل را در خود داشته باشید. این بدان معناست که وقتی یک نقطه دسترسی بیش از حد بار شود، سیستم بسته به ظرفیت موجود فعالانه کاربران را از یک نقطه دسترسی به نقطه دیگر منتقل می کند.

شرکت مهندسی چکاد پردازش با استفاده از متخصصین مجرب و نیروهای کارشناس فنی و همچنین با نظارت دقیق بر اساس طراحی اولیه و استانداردهای شبکه های کامپیوتری در زمینه پسیو و اکتیو آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می­باشد.

مقیاس پذیری

رشد محبوبیت دستگاه های بی سیم جدید فقط درحال افزایش است. شبکه شما باید این توانایی را داشته باشد که در صورت لزوم کم شروع کند، اما از نظر پوشش و ظرفیت در صورت لزوم گسترش یابد، بدون نیاز به تعمیرات اساسی یا ایجاد یک شبکه کاملاً جدید. به من اعتماد کنید، اگر اکنون به آن نیازی ندارید، بعداً به آن نیاز خواهید داشت.

سیستم مدیریت شبکه

شبکه های بی سیم مدرن بسیار پیچیده تر هستند و ممکن است از صدها یا حتی هزاران نقطه دسترسی، سوئیچ ها، فایروال ها، توان مدیریت شده و اجزای مختلف دیگر تشکیل شده باشند. شما باید یک روش هوشمندانه برای مدیریت کل شبکه از یک نقطه متمرکز داشته باشید. استقرار سیستم مدیریت شبکه به شما این توانایی را می دهد و موارد دیگر.

نکات مهم شبکه های بیسیم (Wireless)

کنترل دسترسی مبتنی بر نقش

کنترل دسترسی مبتنی بر نقش (RBAC) به شما امکان می دهد نقش هایی را براساس اینکه چه کسی، چه کسی و کجا، چه زمانی و چگونه یک کاربر یا دستگاه در تلاش است به شبکه شما دسترسی پیدا کند اختصاص دهید. هنگامی که نقش دستگاه یا کاربر نهایی مشخص شد، می توان خط مشی ها یا قوانین کنترل دسترسی را اعمال کرد.

گزینه های پوشش داخلی و همچنین فضای باز

اگرچه ممکن است در ابتدا احساس کنید فقط به WiFi داخلی احتیاج دارید، اما ممکن است بعداً نیاز به افزودن پوشش در فضای باز نیز داشته باشید. به عنوان مثال، به پارکینگ ها، حیاط ها و … این مهم است که سیستم بی سیم شما حتی می تواند بعد از واقعیت، توانایی افزودن پوشش در فضای باز را داشته باشد.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید