نحوه عملکرد اینترنت غیر متمرکز

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

نحوه عملکرد اینترنت غیر متمرکز

نحوه عملکرد اینترنت غیر متمرکز

اینترنت متمرکز بر سرورها متکی است. نسخه غیر متمرکز بر شبکه ای نظیر به نظیر متکی بر جامعه ای از کاربران تکیه می کند. دستگاه های متصل به اینترنت آنها میزبان اینترنت هستند ، نه گروهی از سرورهای قدرتمندتر. هر وب سایت در صدها گره در دستگاه های مختلف پخش می شود و احتمال خرابی یک سرور به دلیل حمله DDoS را از بین می برد.

دسترسی دولت ها به اینترنت نیز محدود می شود: یکی از پروژه هایی که امروز در حال توسعه است ، Anonymouse ، میزبان “میکروبلاگ های” ناشناس از طریق یک شبکه تلفن است. در کشورهایی که دولت مستبد آنها را تهدید می کند ، پروژه هایی مانند این می تواند اجازه انتشار اطلاعات آزادانه را بدهد.

فناوری که در سال 2018 در اینترنت غیر متمرکز هیجان تازه ای ایجاد کرد ، همان فناوری است که باعث تقویت ارز دیجیتال رمزنگاری شده است. یک پروتکل بلاک چین طوری طراحی شده است که امکان انجام معاملات در یک شبکه توزیع شده را بدون نیاز به واسطه ای که بر فرایند نظارت می کند ، فراهم می کند. هر اطلاعاتی را می توان توسط هرکسی مشاهده کرد و به گونه ای کدگذاری شد که اجازه ندهد کسی با آن درگیر شود.

تعدادی از استارت آپ ها در حال حاضر از بلاک چین برای جایگزینی برخی از خدمات رایج اینترنتی استفاده می کنند: Everipedia امیدوار است که به عنوان ویکی پدیا در بلاک چین تبدیل شود، در حالی که Mastodon امیدوار است به توییتر غیر متمرکز تبدیل شود. در حالی که ممکن است بدون فناوری بلاک چین بتوان از اینترنت غیر متمرکز استفاده کرد ، اکثر مبتکران امیدوارند که این فناوری کلید یک شبکه کاربردی همتا به همتا باشد.

در نهایت ، راه دسترسی به اینترنت غیر متمرکز کمتر در مورد فناوری است و بیشتر در مورد این است که آیا این مفهوم می تواند “قلب و ذهن کارآفرینان و توسعه دهندگان” را به دست آورد ، همانطور که در مقاله اخیر Medium بیان شد . اما قبل از انجام این کار ، باید چند نگرانی را که در راه است برطرف شود.

موانع

تا اینجا همه چیز خوب بوده است. تمرکز زدایی راهی عالی برای بازگشت به اینترنت رایگان و باز است که می شناسیم و دوستش داریم. اما هنوز چند چالش بر سر راه تغییر جهان به طعم اینترنت غیر متمرکز وجود دارد.

نحوه عملکرد اینترنت غیر متمرکز

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

انطباق جمعی

اینترنت غیر متمرکز ایده ای است که وقتی همه از آن استفاده می کنند عالی عمل می کند. اما تا آن زمان ، این حقیقت محض که هیچ کس از چیزی استفاده نمی کند تمایل دارد به عنوان Catch-22 عمل کند: هیچ کس نمی خواهد از آن استفاده کند زیرا هیچ کس در حال حاضر از آن استفاده نمی کند و این یکی از بزرگترین مشکلات و موانع پیش رو است.

مشکلات تاخیری

اگر تا به حال یک صفحه وب را بسته اید زیرا بارگیری آن پنج ثانیه بیش از حد طول کشیده است ، می توانید با این مشکل بزرگ که با برنامه های غیر متمرکز روبرو است نیز داشته باشید. از آنجا که سرورهای قدرتمند در دسترس نیستند تا بتوانند اینترنت را کنترل کنند ، صفحات وب اغلب بارگیری کندی دارند. در حالت ایده آل ، تکنیک های فشرده سازی داده های ابتکاری می تواند این مشکل را برطرف کند.

کاربران مسئولیت اضافی نمی خواهند

سیستم پروتکل های همتا به همتا مسئولیت نگهداری را از صاحبان سرورها دور می کند و به تک تک کاربران اینترنت غیر متمرکز منتقل می کند. همانطور که MIT در گزارشی که اخیراً در مقاله ای در مورد شبکه های غیر متمرکز نقل شده است ، اشاره کرد ، این برای “کاربران دارای فن آوری و گرایش سیاسی” که می دانند چگونه کار می کند و به حریم خصوصی خود اهمیت می دهند بسیار مناسب است. اما این برای همه مناسب نیست.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید