عمر مفید مودم ها چقدر است؟ آیا نیاز به تویض دارند؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

عمر مفید مودم ها چقدر است؟ آیا نیاز به تویض دارند؟ (بخش اول)

عمر مفید مودم ها چقدر است؟ آیا نیاز به تویض دارند؟ (بخش اول)

مودم ها به دلیل ایجاد مشکلات نا امید کننده و گاهی اوقات دشوار برای رفع مشکلات اتصال به اینترنت مشهور هستند. اگر اینترنت شما ناگهان قطع می شود ، این احتمال وجود دارد که مشکل از مودم شما باشد ، مهم نیست که چقدر قدیمی است یا جدید ؛ مودم ها عمر مفیدی دارند که چه زود و چه دیر به پایان می رسد.

اما ، مودم ها چقدر عمر می کنند؟ اکثر مردم متوجه می شوند که مودم آنها بین 2 تا 5 سال عمر می کند ، اما مدت زمان دوام یک مودم به کیفیت مودمی که روی آن سرمایه گذاری می کنید ، تغییرات فناوری در آن مدت و میزان مراقبت شما بستگی دارد.

بنابراین اگر مودم شما حتی سه ساله است و با آن مشکل دارید ، ممکن است زمان تعویض فرا رسیده باشد. بسیاری از مردم اجاره مودم را انتخاب می کنند زیرا ارائه دهنده خدمات اینترنت آنها در صورت خرابی مودم را جایگزین می کند و این امر کاملا به صرفه است.

چرا مودم ها خراب می شوند

اکثر مردم متوجه می شوند که مودم آنها بین 2 تا 5 سال عمر می کند ، اما چگونه می تواند اینطور باشد؟ بعید به نظر می رسد که یک دستگاه الکترونیکی گران قیمت مانند مودم به سرعت فرسوده شود ، درست است؟

خوب ، معلوم می شود که چندین دلیل قانع کننده وجود دارد که مودم از بین می رود و خراب می شود:

  • همه لوازم الکترونیکی در نهایت خراب می شوند و این یک امر طبیعی است: جریان برق از طریق تجهیزات باعث فرسودگی آن در طول زمان می شود.
  • مودم ها به طور مداوم کار می کنند: اکثر ما مودم را تنها زمانی که می خواهیم از اینترنت استفاده کنیم روشن نمی کنیم ، اما مودم ها فقط به دلیل عدم اتصال شما متوقف نمی شوند. تصور کنید اگر مایکروویو شما به طور مداوم کار کند چقدر سریع خراب می شود !
  • مودم ها داغ می شوند: همه مودم ها هنگام کار حرارت تولید می کنند و اکثر مودم ها مجهز به بهترین تجهیزات خنک کننده نیستند. با گذشت زمان این گرما باعث خرابی مودم می شود. برخی از مودم ها با برچسب قیمت بالاتر از فناوری خنک کننده پیشرفته تری برخوردار خواهند بود.
  • گرد و غبار در آنها جمع می شود: اکثر ما مودم خود را تمیز نمی کنیم و گرد و غبار در داخل آن جمع می شود. گرد و غبار به عنوان یک عایق عمل می کند و می تواند میزان گرمای تجمع یافته در مودم را افزایش داده و باعث شود آنطور که باید کار نکند.
  • نوسانات برق باعث فرسودگی بیشتر می شود: برق همیشه با سرعت ثابت به لوازم الکترونیکی در خانه ما جریان نمی یابد و این فشار بیشتری به مودم شما وارد می کند.
  • تغییرات در فناوری می تواند مودم را منسوخ کند: درست است. ارتقاء و تغییرات سرویس اینترنت شما می تواند مودم شما را غیرقابل استفاده کند. اگرچه ، از نظر تئوری ، هنوز عمر زیادی می تواند داشته باشد.

چگونه ماندگاری مودم خود را بیشتر کنیم

در حالی که برخی از دلایل خرابی مودم که در بالا ذکر شد غیرقابل پیشگیری است ، اما برای اطمینان از ماندگاری بیشتر مودم ، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

از محافظ برق استفاده کنید

این احتمالاً مهمترین کاری است که می توانید برای محافظت از مودم خود انجام دهید . محافظ های خروجی میزان ولتاژ جریان را به مودم شما محدود می کند.

مودم خود را در جایی امن قرار دهید

متأسفانه ، محدودیت هایی برای نگهداری مودم وجود دارد زیرا باید نزدیک پریز برق و منبع کابل تلفن یا فیبر نوری باشد ، اما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا از رعایت دستورالعمل های زیر اطمینان حاصل کنید:

  • مودم باید در مکانی قرار گیرد که در آن زمین نخورد یا به آن برخورد نشود.
  • نباید در مکانی باشد که رطوبت باشد.
  • برای تخلیه گرما به محیطی باز نیاز دارد.
  • از مکان هایی با نوسانات شدید دما خودداری کنید.
  • از دسترسی به مکان های سخت خودداری کنید تا بتوانید در صورت لزوم آن را عیب یابی کنید.

در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید