قبل از مطالعه این بخش از مقاله ” عمر مفید مودم ها چقدر است؟ آیا نیاز به تویض دارند؟ (بخش دوم) ” پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه بفرمایید.
از خط داده خود محافظت کنید
در طوفان ، کابل یا خط DSL شما نیز مستعد افزایش قدرت است. چندین روش وجود دارد که شرکت کابل یا تلفن شما را در برابر این نوسانات محافظت می کند ، اما می توانید یک لایه محافظ دیگر با DSL یا محافظ موج محوری اضافه کنید.
خاموش کردن مودم در شب را در نظر بگیرید
اینکه آیا مودم خود را در شب خاموش می کنید یا خیر ، واقعاً به افزایش عمر آن کمک می کند ، قابل بحث است. ممکن است به کاهش ساییدگی کمک کند ، اما روشن و خاموش کردن تجهیزات الکتریکی خود باعث ایجاد ساییدگی می شود. برخی توصیه می کنند و برخی دیگر فکر می کنند این کار فایده ای در افزایش طول عمر ندارد ، اما به هیچ وجه به مودم شما آسیب نمی رساند.
با این حال ، حداقل ، میزان مصرف برق هنگام خواب را کاهش می دهید. مشکل تشخیص اینکه در مودم شما مشکلی وجود دارد این است که علائم خرابی مودم می تواند نشانه وجود مشکلات دیگر در اتصال به اینترنت باشد.
به عنوان مثال ، ممکن است مشکلی در ارتباط با خط ورود به خانه شما یا مشکلی در اتصال رایانه شما به اینترنت وجود داشته باشد. اینها به وضوح نیازی به تعویض مودم ندارند. با این حال ، اگر مودم شما خراب است یا در راه خراب شدن است ، در اینجا مواردی است که می توانید انتظار داشته باشید:
- مودم روشن نمی شود.
- شما اصلاً نمی توانید به اینترنت متصل شوید.
- اتصال به اینترنت به طور تصادفی قطع و وصل می شود.
- سرعت اینترنت ناسازگار است یا پیوسته کندتر از گذشته است.
- برای عملکرد صحیح مودم ، اغلب اوقات نیاز به تنظیم مجدد آن دارید.
- چراغ های نشانگر روشن نمی مانند یا در رنگهایی که نباید روشن می شوند.
اگر مودم شما کار نمی کند چه باید کرد
در عصر حاضر ، هنگامی که اینترنت شما کار نمی کند ، به اندازه نداشتن برق فاجعه بار است ، که اساساً بدان معناست که شما در حال ناراحتی شدید هستید. قبل از تماس با ارائه دهنده خدمات خود ، موارد اساسی را می توانید بررسی کنید.
- مودم را خاموش کنید ، یک دقیقه صبر کنید و سپس دوباره روشن کنید.
- مودم را خاموش کنید ، آن را از برق بکشید ، یک دقیقه صبر کنید ، دوباره آن را وصل کرده و دوباره روشن کنید.
- همه دوشاخه ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز هنوز به طور ایمن به برق متصل است.
- چندین دستگاه را بررسی کنید. اگر فقط یکی در اتصال مشکل دارد ، احتمالاً مشکل از آن دستگاه است و نه مودم شما.
- سعی کنید مستقیماً با کابل اترنت به مودم متصل شوید.
- سعی کنید مودم را به پریز دیگری متصل کنید.