خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

شبکه ماشین‌های مجازی چیست؟

شبکه ماشین‌های مجازی چیست؟

شبکه های مجازی امکان برقراری ارتباط بین چندین رایانه، ماشین های مجازی (سرورهای مجازی)، سرورهای مجازی یا سایر دستگاه ها را در مکان های مختلف دفتر و مرکز داده فراهم می کند. در حالی که شبکه فیزیکی کامپیوترها را از طریق کابل کشی و سایر سخت افزارها متصل می کند، شبکه های مجازی با استفاده از مدیریت نرم افزار برای اتصال رایانه ها و سرورها از طریق اینترنت، این قابلیت ها را گسترش می دهند. از نسخه های مجازی ابزارهای سنتی شبکه مانند سوئیچ ها و آداپتورهای شبکه استفاده می کند که امکان مسیریابی کارآمدتر و تغییرات پیکربندی شبکه را آسان تر می کند. حال ما در این مطلب قصد داربم تا توضیحاتی در رابطه با شبکه ماشین‌های مجازی چیست؟ ارائه دهیم.

شبکه های مجازی دستگاه ها را از طریق بسیاری از مکان ها قادر می سازد با همان توانایی های یک شبکه فیزیکی سنتی کار کنند. این امکان را برای مراکز داده فراهم می کند تا در مکانهای مختلف فیزیکی گسترش یابند و به مدیران شبکه گزینه های جدید و کارآمدتری می دهد، مانند امکان تغییر آسان شبکه در صورت نیاز، بدون نیاز به خاموش کردن یا خرید سخت افزار بیشتر؛ انعطاف پذیری بیشتر در تأمین شبکه برای نیازها و برنامه های خاص و ظرفیت انتقال بارهای کاری در سراسر زیر ساخت شبکه بدون به خطر انداختن سرویس، امنیت و در دسترس بودن امکان پذیر سازد.

شبکه ماشین‌های مجازی چیست؟

شبکه های مجازی چگونه کار می کنند؟

یک شبکه مجازی ماشین ها و دستگاه های مجازی را بدون توجه به موقعیت مکانی آنها با استفاده از نرم افزار متصل می کند. در یک شبکه فیزیکی، توابع لایه 2 و 3 مدل OSI درون سوئیچ های فیزیکی و روترها اتفاق می افتد. بعلاوه، کارتهای رابط شبکه فیزیکی (NIC) و آداپتورهای شبکه برای اتصال رایانه ها و سرورها به شبکه استفاده می شوند. شبکه های مجازی این فعالیت ها و سایر فعالیت ها را به سمت نرم افزار سوق می دهد.

ما آماده هستیم تا پس از بررسی کامل موارد ذکر شده توسط متخصصان خود خدمات زیر را بصورت موردی و یا عقد قرارداد های پشتیبانی به کلیه شرکتها و ارگان های دولتی و خصوصی کوچک و بزرگ ارائه دهیم.

یک نرم افزار، سوئیچ مجازی یا vSwitch نامیده می شود، ارتباط را بین شبکه فیزیکی موجود و قسمت های مجازی شبکه مانند ماشین های مجازی کنترل و هدایت می کند. یک آداپتور شبکه مجازی به کامپیوترها و ماشین مجازی اجازه می دهد تا به یک شبکه متصل شوند، از جمله امکان اتصال همه ماشین های موجود در شبکه محلی (LAN) به شبکه بزرگتر را فراهم می کند.

شبکه ماشین‌های مجازی چیست؟

مزایای شبکه های مجازی

شبکه های مجازی مزایای مختلفی از تجارت را زنده می کند، از کاهش هزینه های سرمایه و هزینه های نگهداری تا تقسیم بندی آسان شبکه ها. به طور خاص، یک شبکه مجازی:

    • مقدار سخت افزار شبکه (کابل کشی، سوئیچ و غیره) را از طریق انتقال بسیاری از توابع به نرم افزار، ساده می کند.
    • از طریق کنترل متمرکز هزینه و پیچیدگی مدیریت سخت افزار و نرم افزار شبکه را کاهش می دهد.
    • گزینه های انعطاف پذیرتری را برای ساختار و پیکربندی مسیریابی شبکه ارائه می دهد، از جمله گزینه های آسان تر برای تقسیم و تقسیم شبکه.
  • با استفاده از گزینه های دقیق تر مانند پیکربندی فایروال ها در سطح NIC مجازی، کنترل ترافیک شبکه را بهبود می بخشد.
  • بهره وری فناوری اطلاعات را از طریق فعال سازی سرویس از راه دور و خودکار و آزمایش عملکرد افزایش می دهد.
  • با امکان ارتقا virtual مجازی، پیکربندی خودکار و تغییرات مدولار در تجهیزات و برنامه های شبکه، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری تجارت را افزایش می دهد.

در ادامه پیشنهاد می شود تا مقاله ارتباطات بر بستر VPN و TUNNEL چیست؟ را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید