سوالات متداول درباره سی پنل

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

سوالات متداول درباره سی پنل

سوالات متداول درباره سی پنل

cPanel یک رابط گرافیکی آنلاین مبتنی بر لینوکس (GUI) است که به عنوان یک کنترل پنل برای ساده کردن مدیریت وب سایت و سرور استفاده می‌شود. cPanel به شما امکان می‌دهد وب سایت‌ها را مدیریت کنید، دامنه‌ها را مدیریت کنید، فایل‌های وب را سازماندهی کنید، حساب‌های ایمیل ایجاد کنید و موارد دیگر.

cPanel یکی از محبوب ترین کنترل پنل‌ها در ایالات متحده است. بسیاری از شرکت‌های میزبانی وب سی پنل را به عنوان بخشی از بسته میزبانی خود به مشتریان عرضه می‌کنند.

cPanel دارای دو رابط است، یک رابط کاربری به نام cPanel و یک رابط مدیریت سرور به نام مدیر میزبان وب (WHM). این ترکیب به کاربران اجازه می‌دهد تا وب سایت خود را مدیریت کنند و به ارائه دهندگان هاست ابزارهایی برای مدیریت سرور ارائه می‌دهد.

آیا سی پنل رایگان است؟

cPanel رایگان نیست زیرا یک برنامه شخص ثالث است. با این حال، اکثر ارائه دهندگان هاست cPanel را بدون هزینه اضافی در برنامه‌های میزبانی خود قرار می‌دهند. برخی از ارائه دهندگان هستند که سی پنل را برای سال اول رایگان عرضه می‌کنند و سپس در سال‌های بعد هزینه‌ای دریافت می‌کنند.

در سال 2019، سی پنل قیمت‌های خود را افزایش داد و بسیاری از شرکت‌های میزبانی وب در نظر دارند از سی پنل برای کنترل پنل‌های دیگر وب سایت خودداری کنند.

آیا سی پنل خصوصی است؟

بله، حساب سی پنل شما خصوصی است. اگر صاحب وب سایت هستید، حتما نام کاربری و رمز عبور خود را ایمن نگه دارید. این برای حفظ امنیت اطلاعات و تنظیمات وب سایت شما مهم است.

نحوه ورود به سی پنل

می‌توانید با استفاده از نوار آدرس مرورگر خود وارد سی پنل خود شوید. آدرس وب سایت خود را وارد کنید و سپس یک دو نقطه و سپس 2083 را وارد کنید. دسترسی به cPanel شما به این صورت خواهد بود https://yoursite.com:2083.

همچنین می‌توانید با تایپ /cpanel بعد از آدرس وب سایت خود وارد سی پنل خود شوید. هنگامی که از این روش برای ورود به سی پنل خود استفاده می‌کنید، به صورت زیر است: https://yoursite.com/cpanel.

سوالات متداول درباره سی پنل

اگر وب سایت جدیدی دارید و رکوردهای DNS هنوز روی سرور منتشر نشده‌اند، می‌توانید به جای آن از آدرس IP استفاده کنید. دسترسی به cPanel خود از طریق IP چیزی شبیه به این است: https://10.10.10:2083.

اگر نیاز دارید که رابط cPanel به زبان دیگری ظاهر شود، زبان خود را از لیست پایین صفحه ورود به cPanel انتخاب کنید. قبل از اینکه وارد سی پنل شوید، ممکن است برای شما مفید باشد که صفحه سی پنل خود را نشانه گذاری کنید تا بتوانید بعداً به راحتی به آن بازگردید.

هنگامی که در صفحه ورود به cPanel قرار گرفتید، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و روی دکمه ورود کلیک کنید. پس از آن به کنترل پنل وب سایت خود هدایت می‌شوید که در آنجا تمام تنظیمات را مشاهده خواهید کرد.

بهترین گزینه‌های میزبان سی پنل

انتخاب بهترین هاست سی پنل برای رفع نیازهای وب سایت وردپرس شما مهم است. شما باید مراقب باشید که میزبان وب را بر اساس قابلیت اطمینان، عملکرد، پشتیبانی مشتری، ویژگی‌ها و قیمت آن‌ها انتخاب کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید