سوالات رایج درباره مودم فیبر نوری

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

سوالات رایج درباره مودم فیبر نوری

سوالات رایج درباره مودم فیبر نوری

مودم های فیبر نوری سیگنال های نوری ورودی را از طریق کابل های فیبر نوری دریافت می کنند و آنها را برای انتقال کامل دوبلکس به فرم الکترونیکی اصلی خود تبدیل می کنند. FOM همراه با کابل های فیبر نوری تاکتیکی ، یک پیوند نوری ناهموار ، ایمن و آسان را فراهم می کند.

حداکثر مسافتی که یک مودم فیبر نوری می تواند طی کند چقدر است؟

حداکثر مسافتی که یک مودم می تواند طی کند ، تفاوت بین حساسیت گیرنده و قدرت انتقال مودم فیبر نوری است که تقسیم بر افت انتقال فیبر استفاده شده است. به عنوان مثال ، قدرت فرستنده سیستم ویدئویی دیجیتال OSD815 تک حالته اصلی از -10dBm بیشتر است و حساسیت گیرنده آن از -29dBm بهتر است بنابراین تفاوت 19dB در 1310nm اجازه می دهد تا حداقل 45 کیلومتر کار کند. توجه داشته باشید که این طراحی بسیار ضعیفی خواهد بود زیرا هیچ محدودیتی برای حاشیه پیوند وجود ندارد.

مودم فیبر نوری برای چه استفاده می شود؟

مودم های فیبر نوری اغلب در سیستم های ارتباطی داده برای پل زدن در مسافت های طولانی با سرعت بالای داده استفاده می شوند. سیستم های فیبر نوری به ویژه از تداخل الکترومغناطیسی در امان هستند و بنابراین برای محیط های سخت صنعتی بسیار مناسب هستند. آنها می توانند بسته به نوع فیبر ، داده ها را با حداکثر 12 مگابیت بر ثانیه در مسافت تا 80 کیلومتر منتقل کنند. آنها از دستگاه های ساده فقط با چند پورت گرفته تا مالتی پلکسرها قادر به مدیریت شبکه های ارتباطی در مقیاس بزرگ هستند. بعنوان مثال ، کابلهای فیبر نوری توسط برخی شبکه ها برای اتصال سرور به سرور استفاده می شود ، در حالی که کابل cat 7 برای سیم کشی داخل ساختمان استفاده می شود. برای تبدیل این دو نوع کابل به یک مودم فیبر نوری نیاز دارید.

سوالات رایج درباره مودم فیبر نوری

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

انواع مودم های فیبر نوری کدامند؟

مودم های فیبر نوری هنگام کار با مقدار زیادی داده ایده آل هستند. فیبر نوری امکان انتقال سریع و کارآمد داده ها را فراهم می کند. در مدل های تک حالته یا چند حالته موجود است ، مهم است که بهترین را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

مودم فیبر نوری E1 برای تعدیل سیگنال داده ای E1 کادربندی یا غیر فریمینگ مستقیماً به حالت تک یا فیبر نوری چند حالته برای انتقال از طریق خط کابل فیبر نوری استفاده می شود. در انتهای دیگر کابل نوری ، سیگنال نوری به سیگنال داده E1 قاب یا غیر فریم تغییر شکل می یابد. رابط E1 ممکن است به طور مستقیم با رابط های E1 پایانه های تصویر و داده یا پورت های WAN MUX ، سوئیچ و روتر برای تنظیم شبکه اختصاصی یا اتصال LAN متصل شود.

مودم فیبر نوری V35 سیگنال الکتریکی V35 را به جریان داده نوری برای انتقال از طریق کابلهای فیبر نوری تک حالته یا چند حالته تبدیل می کند. در انتهای مخالف فیبر ، جریان نوری دوباره به سیگنال های الکتریکی رابط مناسب مانند G.703 و V.35 تبدیل می شود. مودم فیبر نوری فاصله انتقال را تا بیش از 100 کیلومتر افزایش می دهد. قالب فرمت MOD-V.35 برای E1 فریم ، بدون فریم است ، بنابراین می توان از آن برای انتقال سیگنال E1 فیلم فریم یا فیلم بدون قاب استفاده کرد.

مبدل RS232 ، مبدل RS485 و مبدل RS422 (RS به معنای “استاندارد توصیه شده” است) استاندارد های معرفی شده توسط انجمن صنایع الکترونیک برای اطمینان از سازگاری انتقال داده ها بین تجهیزات ساخته شده توسط سازندگان مختلف است. RS232 مودم برای انتقال داده تک تک از یک فرستنده به یک گیرنده با سرعت داده نسبتاً کند (تا 20K بیت در ثانیه) و مسافت کوتاه است. مبدل RS232 اترنت به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد زیرا ما می توانیم آنها را از موارد رایانه میز کار مشاهده کنیم. مبدل RS422 استانداردی برای مسافت بیشتر انتقال داده و نرخ Baud بالاتر در مقایسه با RS232 است. استاندارد مبدل R485 نیازهای یک شبکه ارتباطی چند نقطه ای را دارد ، و استاندارد حداکثر 32 درایور و 32 گیرنده را در یک گذرگاه تک (2 سیم) مشخص می کند. برای خرید مودم و تجهیزات فیبرنوری می توانید به فروشگاه چکاد پردازش سر بزنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید