سرور اختصاصی چیست؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

سرور اختصاصی چیست؟ (بخش اول)

سرور اختصاصی چیست؟

مانند بسیاری دیگر از صاحبان سایت‌ها، احتمالاً هنگام راه اندازی وب سایت خود، میزبانی اشتراکی را انتخاب کرده‌اید. به هر حال، این ارزان ترین گزینه است و مدیریت بودجه نیز بسیار مهم است. با این حال، همانطور که وب سایت شما رشد می‌کند، مهم است که بدانید چه زمانی باید به یک هاست یا سرور اساسی تر سایت را ارتقا دهید. گزینه‌های زیادی وجود دارد، و ممکن است فکر کرده باشید، سرور اختصاصی چیست و چرا به آن نیاز دارم؟

در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که سرورهای اختصاصی چیست، سپس این نوع هاست را با انواع رایج دیگر هاستینگ مقایسه می‌کنیم . سپس توصیه‌هایی در مورد نحوه تصمیم گیری در مورد اینکه آیا هاست اختصاصی برای شما مناسب است یا خیر، ارائه خواهیم داد.

هاست اختصاصی چیست؟

هاست اختصاصی اساساً به این معنی است که وب سایت شما سرور مخصوص به خود را دارد. قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد، اما معمولاً قیمت بالایی دارد. به این ترتیب، مهم است که قبل از خرید این نوع سرور، تحقیقات خود را انجام دهید.

به عنوان مثال، اکثر وب سایت‌ها با یک برنامه میزبانی مشترک وب شروع به کار می‌کنند اما خیلی سریع رشد می‌کنند و به یک سرور اختصاصی و یا یک هاستینگ بهتر کوچ می کنند.. گزینه‌های شما در اینجا می‌تواند شامل ارتقاء به یک سرور خصوصی مجازی (VPS) یا یک سرور اختصاصی باشد. این به شما بستگی دارد که گزینه‌های مختلف را بسنجید و بستگی به نیاز خود یکی را انتخاب کنید.

همانطور که می‌دانید، هاست اشتراکی سایت شما را روی سروری با صدها سرور دیگر ذخیره می‌کند. برای وبلاگ‌های شخصی یا مشاغل بسیار کوچک، این گزینه کافی است. با این حال، این بهترین گزینه برای عملکرد سایت شما نیست و اگر به منابع بیشتر نیازی داشته باشید مجبور هستید به یک هاست و یا سرور اختصاصی کوچ کنید.

از طرف دیگر، یک VPS به سایت شما فضای خاص خود را می‌دهد و می‌تواند در زمان‌هایی که ترافیک سایت شما بالا است نیز بدون هیچگونه مشکلی بکار خود ادامه دهد. این نوع پلن‌ها می‌توانند سرعت مورد نیاز سایت شما را با هزینه کمتری نسبت به هاست اختصاصی به شما ارائه دهند.

چرا به یک سرور اختصاصی نیاز داریم؟

همانطور که اشاره کردیم، میزبانی اختصاصی یکی از قدرتمندترین برنامه‌های سرور موجود در کنار هاست ابری است. با این حال، ممکن است بپرسید که آیا به آن نیاز دارید یا خیر. در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

سرور اختصاصی چیست؟

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

1. وب سایت شما در حال رشد است و باید بتواند افزایش ترافیک را مدیریت کند

اگر پیش بینی می‌کنید که وب سایت شما به سرعت رشد می‌کند، ممکن است ایده خوبی باشد که اکنون یک سرور اختصاصی را انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر سایت شما هنوز از هاست اشتراکی استفاده می‌کند می‌توانید از یک سرور اختصاصی برای سایت خود استفاده کنید که ترافیک شما افزایش یابد.

اگر ترافیک سایت شما بالا است با خرید یک سرور اختصاصی و انتقال سایت به آن سرور سرعت و کارایی سایت شما نیز افزایش پیدا کرده و کاربران بی شماری می‌توانند به صورت همزمان در سایت شما گشت و گذار کنند.

به گفته FXBlog، سایت شما باید آماده باشد تا 30 برابر ترافیک عادی روزانه شما را مدیریت کند تا تبلیغات و رویدادهای خاص را در نظر بگیرد. اگر سایت شما آماده نباشد ممکن است در رویدادهای خاص دچار مشکل شود و ارور‌های خاصی بدهد و روی رنکینک سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید