زیرساخت برق مرکز داده

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

زیرساخت برق مرکز داده

زیرساخت برق مرکز داده

تامین برق مرکز داده یکی از اجزای حیاتی مراکز داده است. مانند هر چیز دیگری که به برق نیاز دارد، مراکز داده تقریباً برای همه چیز به برق متکی هستند. برای اطمینان از اینکه همه چیز در مرکز داده همیشه بدون مشکل اجرا می شود، مدیران تأسیسات باید مطمئن شوند که تجهیزات حیاتی دارای یک منبع ثابت برق تمیز و بدون وقفه به صورت ثابت هستند.

زیرساخت برق مرکز داده

اکثر مراکز داده، برق اولیه خود را از شبکه برق شهری وسیع تر دریافت می کنند. سپس تأسیسات دارای یک یا چند ترانسفورماتور برای دریافت انرژی خواهد بود، در حالی که همچنین اطمینان حاصل می شود که برق ورودی از ولتاژ مناسب و نوع جریان مناسب است (معمولاً از AC به DC تبدیل می شود).

برخی از مراکز داده به لطف تجهیزات تولید برق در محل، انرژی خود را از شبکه گسترده تر تکمیل می کنند. چه به شکل ژنراتورهای مستقل یا با منابع انرژی جایگزین مانند پنل های فتوولتائیک خورشیدی و انرژی باد. سپس برق به تابلو های توزیع اصلی ( MDB ) منتقل می شود. به گفته مهندس هانس وریبورگ، پنل ها محفظه هایی هستند که فیوز ها، قطع کننده های مدار و واحد های حفاظت از نشت زمین را در خود جای می دهند، برق ولتاژ پایین را می گیرند و آن را به تعدادی از نقاط پایانی، مانند سیستم های منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) می دهند.

یک یو پی اس نه تنها می تواند خیال ما را از نوسانات برق راحت کند بلکه می تواند در زمان هایی که برق قطع می شود به صورت اتوماتیک برق مورد نیاز را تامین کند. سیستم های یو پی اس نیز به عنوان یک پشتیبان اولیه در صورت قطع برق یا مشکلات مشابه عمل می کنند. یک یو پی اس معمولی می تواند تا پنج دقیقه برق سرور ها را تامین کند. به این ترتیب، زمان کافی برای راه اندازی یک ژنراتور پشتیبان بلافاصله پس از قطع یا مشکل مشابه در شبکه برق گسترده تر وجود دارد.

زیرساخت برق مرکز داده

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

قدرت پشتیبان گیری در مراکز داده

به منظور اطمینان از زمان کار مداوم و به حداقل رساندن قطعی تا حد ممکن، اکثر مراکز داده یک منبع تغذیه پشتیبان در محل یا نزدیک خود دارند. اغلب اوقات، منبع تغذیه پشتیبان از یک ژنراتور سوخت تامین می‌شود که خود با بنزین یا گازوئیل کار می‌کند.

یک مرکز داده چقدر انرژی مصرف می کند؟

برای اینکه مراکز داده به طور مداوم و بدون وقفه کار کنند، مدیران باید مقدار زیادی برق مصرف کنند. طبق یک گزارش، کل صنعت مرکز داده سالانه بیش از 90 میلیارد کیلو وات ساعت برق مصرف می کند. این معادل خروجی تقریباً 34 نیروگاه زغال سنگ است.

در مقیاس جهانی، 3 درصد از کل برق مصرفی در جهان به مراکز داده اختصاص می یابد. این 416 تراوات بسیار بیشتر از تمام برق مصرفی کل بریتانیا است.

چند دلیل وجود دارد که چرا مصرف انرژی در محیط‌ های مرکز داده بسیار زیاد و در حال رشد است. نه تنها سرور ها و سایر قطعات حیاتی تجهیزات IT برای کار کردن به انرژی زیادی نیاز دارند، بلکه همه تجهیزات جانبی نیز به انرژی زیادی نیاز دارند. چراغ ها، سیستم های خنک کننده، نمایشگر ها، رطوبت ساز ها و غیره همگی به برق نیاز دارند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید