خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

تفاوت ONT و ONU در جی پان

تفاوت ONT و ONU در جی پان

شرکت فیبر به خانه (FTTH) به طور جدی مورد توجه شرکت های مخابراتی در سراسر جهان قرار گرفته و امکان توسعه سریع فناوری ها را فراهم می کند. شبکه های نوری فعال (AON) و شبکه های نوری غیرفعال (PON) دو سیستم اصلی هستند که اتصالات باند پهن FTTH را امکان پذیر می کنند. PON که می تواند راه حل های مقرون به صرفه ارائه دهد در اکثر اعزام های FTTH در همه جا وجود دارد. ABC از PON در این مقاله معرفی می شود که عمدتا شامل اجزای اساسی و فناوری مربوطه از جمله OLT ،ONT ،ONU و ODN است. حال در این مطلب قصد داریم تا توضیحاتی را در رابطه با تفاوت ONT و ONU در جی پان را ارائه دهیم.

تفاوت ONT و ONU در جی پان

ONU سیگنال های نوری منتقل شده از طریق الیاف را به سیگنالهای الکتریکی تبدیل می کند. سپس این سیگنال های الکتریکی برای تک تک مشترکان ارسال می شود. به طور کلی، یک فاصله یا شبکه دسترسی دیگر بین ONU ​​و مکان کاربر نهایی وجود دارد. بعلاوه، ONU می تواند انواع مختلف داده های دریافتی از مشتری را ارسال، جمع آوری و مرتب کند و آن را برای بالادستی به OLT ارسال کند. نظافت فرآیندی است که جریان داده را بهینه و سازماندهی می کند تا با کارآیی بیشتری ارائه شود. OLT از تخصیص پهنای باند پشتیبانی می کند که امکان تحویل نرم شناور داده ها به OLT را فراهم می کند، که معمولاً از طریق مشتری انجام می شود. ONU می تواند با روشهای مختلف و انواع کابل ها، مانند سیم مسی جفت تابیده، کابل هم محور، فیبر نوری یا از طریق Wi-Fi متصل شود.

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

از دستگاه های کاربر نهایی ممکن است به عنوان پایانه شبکه نوری (ONT) نیز یاد شود. در واقع ONT در اصل همان ONU ​​است. ONT اصطلاح ITU-T است، در حالی که ONU اصطلاح IEEE است. متعلق به اجسام استاندارد مختلف هستند، هر دو آنها به تجهیزات جانبی کاربر در سیستم GEPON اشاره دارند. اما در عمل بین ONT و ONU با توجه به موقعیت آنها تفاوت کمی وجود دارد.

تفاوت ONT و ONU در جی پان

OLT ، ONU یا ONT و ODN اجزای اصلی سیستم GPON هستند که تاکنون به طور گسترده در برنامه های FTTH مورد استفاده قرار گرفته اند. کاهش زیرساخت کابل کشی (عدم وجود عناصر فعال) و انتقال رسانه انعطاف پذیر، به شبکه های نوری منفعل برای برنامه های کاربردی اینترنت خانگی، صوتی و ویدئویی کمک می کند. علاوه بر این، شبکه های نوری غیرفعال همچنین می توانند در پردیس های دانشگاهی و محیط های تجاری با ارائه راه حل های مقرون به صرفه استفاده شوند. با ادامه پیشرفت فناوری PON، برنامه های کاربردی بالقوه نیز گسترش یافته اند. در ادامه پیشنهاد می شود تا مقاله تکنولوژی GPON چیست؟ را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید