اینترنت غیر متمرکز (ICP) چیست؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اینترنت غیر متمرکز (ICP) چیست؟

اینترنت غیر متمرکز (ICP) چیست؟

اینترنت غیر متمرکز یک پلتفرم محاسباتی جمعی با منبع باز است که توسط بنیاد DFINITY ساخته شده است و برای رفع برخی از چالش های عمده ای که امروزه با اینترنت سنتی امروزه روبرو است طراحی شده است. مانند امنیت ضعیف سیستم ، انحصار خدمات اینترنتی و سوء استفاده از کاربران شخصی.

این برنامه برای ایجاد یک اینترنت مدرن طراحی شده است که می تواند تقریباً در هر مقیاسی از برنامه کاربردی داشته باشد. اعم از قراردادهای هوشمند ساده و برنامه های DeFi گرفته تا پلتفرم های کل صنعت و سیستم های سازمانی. این سیستم از لحاظ نظری قادر به میزبانی “تمام منطق و داده های نرم افزاری بشریت در قراردادهای هوشمند” است.

این پروژه تاسیس شده است و برای اولین بار در سال 2015 اعلام شد و چندین دور بودجه در طول 2018 انجام داد. در مجموع 195 میلیون دلار جمع آوری کرد. رشد و توسعه رایانه اینترنتی در حال حاضر تحت نظارت بنیاد DFINITY ، یک موسسه غیرانتفاعی مستقر در زوریخ ، با دفاتر در پالو آلتو ، سان فرانسیسکو ، توکیو و تیم های دور افتاده در سراسر جهان است.

فراتر از این ، این پلتفرم در حال حاضر توسط یک جامعه گسترده توسعه دهندگان ، که قادر به استفاده از منابع توسعه دهنده DFINITY برای ایجاد و راه اندازی نرم افزار خود در رایانه اینترنتی هستند ، ایجاد می شود.

اینترنت غیر متمرکز چگونه کار می کند؟

اینترنت غیر متمرکز بر اساس یک پروتکل غیرمتمرکز جدید معروف به پروتکل رایانه اینترنتی (ICP) ساخته شده است که قدرت محاسباتی جمعی تعداد زیادی از گره های رایانه را ترکیب می کند و یک پلتفرم رایانه ای واحد ایجاد می کند که می تواند از برنامه های کاربردی در هر مقیاس و پیچیدگی پشتیبانی کند.

با استفاده از رایانه اینترنتی ، قراردادهای هوشمند به واحدهای کد امن ، معروف به “canisters” ، تقسیم می شوند که واحدهای محاسباتی هستند و به عنوان برنامه ها یا عملکردهای جداگانه عمل می کنند. کاربران نهایی می توانند از طریق یک نقطه ورود با این قوطی ها ارتباط برقرار کنند – و تجربه کاربری آنها بسیار شبیه اینترنت امروز است.

اینترنت غیر متمرکز (ICP) چیست؟

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

برخلاف اینترنت سنتی ، اینترنت غیر متمرکز به جای تکیه بر زیرساخت های متمرکز ، مستقیماً برنامه ها و داده های زنجیره ای را میزبانی می کند و به آنها سرویس می دهد. در لایه اصلی خود ، شبکه ای از مراکز داده می تواند گره هایی را اجرا کند که پروتکل ICP را اجرا می کنند. این گره ها را می توان در زیر شبکه هایی قرار داد که برای میزبانی قوطی های نرم افزاری استفاده می شوند که کاربران می توانند به عنوان بخشی از تجربه وب خود با آنها تعامل داشته باشند.

از مارچ 2021 ، این پلتفرم شبکه اصلی نیمه عمومی خود را راه اندازی کرد و مراکز داده و توسعه دهندگان در حال حاضر در حال فعال شدن هستند. توکن ICP هم اکنون در حال معامله شدن است.

یک نقشه راه 20 ساله برای پروژه اخیراً توسط بنیاد DFINITY فاش شد ، در زیر خلاصه ای از اهداف آن را آورده ایم.

  • ظرف پنج سال: مدارس در مورد اینترنت غیر متمرکز و Motoko (زبان برنامه نویسی آن) آموزش خواهند داد. برخی از خدمات اینترنت باز به موفقیت قابل ملاحظه ای دست یافته اند و درک گسترده ای از آنچه ICP وجود دارد وجود خواهد داشت.
  • ظرف 10 سال: اینترنت غیر متمرکز در مسیری قرار خواهد گرفت تا از اکوسیستم اینترنتی اختصاصی فناوری بزرگ پیشی بگیرد. وجوه همچنان به ICP از شرکت های اینترنتی قدیمی هدایت می شود و DeFi در سطح فناوری سنتی مالی قرار خواهد گرفت.
  • ظرف 20 سال: ICP از اینترنت بسته امروز بزرگتر خواهد بود. اکثر زیرساخت های مهم جامعه بر روی آن میزبانی می شود و افراد در سراسر جهان از بهبود گسترده حریم خصوصی و آزادی های شخصی بهره مند خواهند شد.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید