اینترنت غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اینترنت غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین

اینترنت غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین

با تبدیل شدن اینترنت به یک ضرورت امروزی ، فشار فزاینده ای برای رهایی آن از کنترل مقامات نظارتی و غول های انحصاری فناوری وجود دارد. بسیاری از کاربران اینترنتی نسبت به شرکت هایی که می توانند حساس ترین داده های خصوصی خود را ردیابی یا فروش کنند هشدار داده اند.

این چالش ها راه را برای مفهوم جدیدی باز کرده است. نسخه غیر متمرکز اینترنت ، بر اساس شبکه های بلاک چین منبع باز. چندین پروژه به دنبال جایگزینی عناصر کلیدی زیرساخت های آنلاین با سیستم های توزیع شده و همتا به همتا هستند که به یک واسطه یا نقطه شکست تکیه نمی کنند. این مقاله برخی از پیشنهادات احتمالی و موانعی را که احتمالاً با آنها روبرو می شوند ، بررسی می کند.

مشکلات اینترنت متمرکز

اینترنت به طور مداوم تحت نظارت است و داده های کاربران به طور مرتب توسط شرکت ها ، توسعه دهندگان برنامه ها و دولت ها ردیابی و جمع آوری می شوند. یک جایگزین مبتنی بر بلاک چین می تواند با جایگزینی غول های اینترنتی با یک شبکه ارائه دهندگان غیرمتمرکز و همتا به همتا این مشکل را برطرف کند.

در چنین جایگزینی ، اعضای جامعه دارای زیرساخت هایی هستند که برای ذخیره سازی و محاسبات استفاده می شود. این امر باعث می شود کنترل از دولت یا شرکت های بزرگ گرفته شود و بی طرفی خالص تضمین شود.

همچنین امید است که این شکل از اینترنت امنیت داده ها را تضمین کند. در بسترهای اینترنتی موجود ، داده ها و برنامه های کاربر معمولاً روی سرورهای مرکزی میزبانی می شوند و به شرکت ها اجازه می دهد مشخصات دقیق کاربران خود را ایجاد کنند. این داده ها برای دستکاری جمعیت و نتایج انتخابات ، به عنوان مثال ، در رسوایی کمبریج آنالیتیکا در فیس بوک استفاده شده است.

پروژه های اینترنتی غیر متمرکز

چندین پروژه وجود دارد که به دنبال جایگزینی خدمات کلیدی اینترنت با جایگزین های مبتنی بر بلاک چین هستند. به عنوان مثال ، Filecoin به دنبال جایگزینی ارائه دهندگان ذخیره سازی ابری متمرکز با یک شبکه ذخیره سازی فایل غیر متمرکز است که به کاربران امکان می دهد فضای هارد دیسک استفاده نشده خود را در ازای ارز رمزنگاری شده اجاره کنند. فایل ها رمزگذاری می شوند ، در نتیجه از داده ها محافظت می کنند در حالی که به کاربران اجازه می دهند ذخیره سازی خارجی اجاره کنند.

استارتاپ دیگری به نام Blockstack به دنبال ایجاد لایه جدیدی برای اینترنت سنتی است که می تواند برنامه های غیرمتمرکز را تسهیل کند . به جای مبادله متن ، تصاویر و فایل ها از طریق یک واسطه متمرکز ، کاربران می توانند داده ها را از طریق برنامه های محلی اجرا کرده و کنترل داده های خود را حفظ کنند. با توجه به نمایه کسب و کار در CoinDesk ، “از طریق طراحی پلت فرم” ، توسعه دهندگان برنامه ها نمی توانند به داده های کاربران دسترسی داشته باشند ، کاربران می توانند انتخاب کنند که داده های خود را ذخیره کند و حقوق مجوز خواندن یا نوشتن داده ها توسط کاربر تعیین می شود. ”

اینترنت غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

استارتاپ های دیگر مانند Andrena به دنبال جایگزینی شبکه های مسیریابی متمرکز با شبکه های مش به نظیر هستند. چنین اینترنت غیر متمرکز همچنین می تواند مزایای قابل توجهی را به همراه داشته باشد ، اگرچه این امر تحت تأثیر نیروهای بازار خواهد بود. به جای اتکا به ارائه دهندگان خدمات اینترنت ، هرکسی که دارای اینترنت است می تواند خدمات اولیه ابری را ارائه دهد.

مشکلات مربوط به اینترنت بلاک چین

اگرچه ممکن است مفهوم اینترنت مبتنی بر بلاک چین عملی باشد ، اما چندین چالش آشکار وجود دارد. همانند سایر پروژه های بلاک چین ، یکی از بزرگترین موانع جذب تعداد قابل توجهی از کاربران خواهد بود تا این پلتفرم از تأثیرات شبکه بهره مند شود.

دوم ، سوء استفاده به دلیل ناشناس بودن یک مساله مهم در دنیای بلاک چین است که شامل استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای اهداف غیرقانونی مانند فروش مواد مخدر یا سلاح های غیرقانونی می شود. با توجه به اینکه حفظ حریم خصوصی داده ها هدف اصلی اینترنت غیر متمرکز است ، مشخص نیست که چگونه چنین سیستمی قرار است فعالیت کند.

در نهایت ، شبکه های بلاک چین برای اجرای نرم افزاری که سیستم را در حال اجرا نگه می دارد ، به مشارکت کنندگان شبکه متکی هستند. اگر پاداش های پولی برای مشارکت به اندازه کافی برای ایجاد انگیزه برای این مشارکت ها جذاب نباشد ، شرکت کنندگان ممکن است کمک منابع محاسباتی خود را متوقف کنند. یک تعادل خوب لازم است تا اینترنت غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین قابل اجرا باشد.

نتیجه گیری

در حالی که مفهوم اینترنت غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین در حال افزایش است ، اجرای واقعی نیاز به یک رویکرد عملگرا و متعادل در کل اکوسیستم دارد. حتی از خوشبینانه ترین چشم انداز ، موانع زیادی وجود دارد که باید قبل از دسترسی به چنین سیستمی برای اکثر کاربران اینترنت حل شود. این مفهوم هنوز در حال تکامل است و ممکن است راهی طولانی و نامشخص برای موفقیت داشته باشد.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید