خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

انواع هارد دیسک

انواع هارد دیسک

کامپیوترها برای ذخیره دائمی داده ها به درایوهای دیسک سخت (HDD) متکی هستند. آنها دستگاه های ذخیره سازی هستند که برای ذخیره و بازیابی اطلاعات دیجیتالی مورد نیاز برای آینده استفاده می شوند. هارددیسک ها فرار نیستند، به این معنی که حتی در صورت نداشتن قدرت، داده ها را حفظ می کنند. اطلاعات ذخیره شده ایمن و دست نخورده باقی می ماند مگر اینکه هارد دیسک از بین برود یا تداخلی در آن ایجاد شود.

درایوهای دیسک سخت در سال 1956 توسط IBM معرفی شد. در آن زمان، آنها با رایانه های اصلی و مینی کامپیوترها مورد استفاده قرار می گرفتند. مانند سایر دستگاه های الکترونیکی، اینها طی سالها شاهد پیشرفتهای بیشماری در فن آوری بوده اند. این از نظر ظرفیت، اندازه، شکل، ساختار داخلی، عملکرد، رابط کاربری و حالت های ذخیره سازی داده ها است.

انواع هارد دیسک

انواع هارد دیسک

در حال حاضر، ما می توانیم هارددیسک ها را به چهار نوع گروه بندی کنیم:

  • PATA
  • ATA (SATA)
  • SCSI
  • Solid State Drives (SSD)

ما آماده هستیم تا پس از بررسی کامل موارد ذکر شده توسط متخصصان خود خدمات زیر را بصورت موردی و یا عقد قرارداد های پشتیبانی به کلیه شرکتها و ارگان های دولتی و خصوصی کوچک و بزرگ ارائه دهیم.

پیوست فن آوری پیشرفته موازی

اینها اولین نوع درایوهای دیسک سخت بودند و از استاندارد رابط Parallel ATA برای اتصال به رایانه استفاده کردند. این نوع درایوها همان مواردی است که ما از آنها به عنوان درایوهای Integrated Drive Electronics (IDE) و Enhanced Integrated Drive Electronics (EIDE) یاد می کنیم.

انواع هارد دیسک

این درایو های PATA توسط Western Digital در سال 1986 معرفی شد. آنها یک فناوری رابط مشترک درایو برای اتصال درایوهای سخت و سایر دستگاه ها به رایانه ها ارائه می دهند. سرعت انتقال داده می تواند تا 133 مگابایت در ثانیه افزایش یابد و حداکثر 2 دستگاه می توانند به یک کانال درایو متصل شوند. بیشتر مادربردها دارای دو کانال هستند، بنابراین در مجموع 4 دستگاه EIDE می توانند به طور داخلی متصل شوند.

آنها از یک کابل روبان مفتولی 40 یا 80 استفاده می کنند که همزمان چندین بیت داده را به طور موازی منتقل می کند. این درایوها با استفاده از مغناطیس، داده ها را ذخیره می کنند. ساختار داخلی از قطعات متحرک مکانیکی ساخته شده است. با ATA سریال جایگزین شده اند.

اینها کاملاً مشابه دیسک های سخت IDE هستند اما برای اتصال به رایانه از رابط سیستم کوچک کامپیوتر استفاده می کنند. درایوهای SCSI می توانند به صورت داخلی یا خارجی متصل شوند. دستگاه هایی که در SCSI متصل هستند باید در پایان خاتمه یابد. در اینجا برخی از مزایای آنها ذکر شده است.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید