خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اصول طراحی شبکه های کامپیوتری بزرگ

اصول طراحی شبکه های کامپیوتری بزرگ

شبکه رایانه ای به سادگی مجموعه ای از رایانه ها و سایر تجهیزات مرتبط برای ارتباط و تبادل اطلاعات را به یکدیگر متصل خواهد کرد. برای طراحی یک شبکه رایانه ای کارآمد و قابل اعتماد نیاز به برنامه ریزی دقیق و اهمیت دادن به اصول طراحی شبکه های کامپیوتری بزرگ است.

شبکه کامپیوتری، یا به سادگی یک شبکه، مجموعه ای از رایانه ها و سایر تجهیزات مرتبط مانند چاپگرها، سوئیچ ها، روترها و دستگاه های ذخیره سازی شبکه است که با استفاده از سیم یا کابل های فیزیکی یا به روش بی سیم به یکدیگر متصل شده اند. اتصال بین این رایانه ها و تجهیزات مربوطه جریان و تبادل داده ها را بین آنها تسهیل می کند.

یک شبکه ساده ممکن است شامل تعداد کمی از رایانه ها، چاپگرها و دیسک های شبکه ای باشد که به یکدیگر متصل شده اند تا نیازهای محاسباتی یک دفتر کوچک را تأمین کنند. داده های وارد شده توسط یک کاربر خاص در یک رایانه می تواند به طور متمرکز در دیسک شبکه ذخیره شود و سپس می تواند با کاربران دیگر در رایانه های مختلف در همان شبکه به اشتراک گذاشته شود یا برای چاپ به چاپگر ارسال شود. شما می توانید شبکه را یک سیستم بزرگراه بدانید. سیستم بزرگراه از طریق جاده های کوچکتر و در نهایت به سیستم بزرگراه متصل می شود. به همین ترتیب، یک شبکه کامپیوتر یا سایر تجهیزات را با استفاده از کابل یا سیم یا از روش بی سیم متصل می کند. درست مانند سیستم بزرگراه، یک شبکه باید با دقت طراحی شود تا از کارآیی و فاقد ازدحام در شبکه اطمینان حاصل شود.

اصول طراحی شبکه های کامپیوتری بزرگ

از نمودار شبکه زیر برای این موضوع استفاده خواهد شد. نمودار تمام اجزای مشترک شبکه و نحوه اتصال آنها به یکدیگر را دارد. روترها، سوئیچ ها، نقاط دسترسی، فایروال ها، رایانه ها، سرورها، تلفن های هوشمند، چاپگرها و دستگاه های ذخیره سازی شبکه نشان داده می شوند.

شرکت مهندسی چکاد پردازش با استفاده از متخصصین مجرب و نیروهای کارشناس فنی و همچنین با نظارت دقیق بر اساس طراحی اولیه و استانداردهای شبکه های کامپیوتری در زمینه پسیو و اکتیو آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می ­باشد.

اولین چیزی که باید در نظر گرفته شود، درک نیازهای شبکه است. الزامات شبکه یک دفتر کوچک که ده کامپیوتر و تجهیزات مرتبط را به هم متصل می کند، متفاوت از سیستم رزرو بلیط هواپیمایی بزرگ که در سراسر جهان قرار دارد. عوامل اصلی مورد بررسی عبارتند از:

  • هدف شبکه، تبادل اطلاعات / داده ها بین رایانه ها، برنامه ها / میزبانی پایگاه داده، خدمات صوتی / پیام رسانی
  • اندازه شبکه، تعداد کاربران، منطقه تحت پوشش، محل قرارگیری کاربران، سخت افزار و غیره
  • میزان داده های منتقل شده / مبادله شده
  • امنیت داده ها
  • فاکتورهای مهم دیگری که باید در نظر گرفته شوند، الزامات اتصال (سیمی، بی سیم یا ترکیبی)، نوع کابل کشی، نوع رایانه / تجهیزات مورد استفاده و مکان (های) آنها، نرم افزار و سیستم عامل مورد استفاده.

در ادامه می توانید مقاله شبکه ماشین های مجازی را نیز مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید