خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

ارتباطات بر بستر VPN و TUNNEL چیست؟

ارتباطات بر بستر VPN و TUNNEL چیست؟

با افزایش سانسور و مقررات که آزادی و امنیت جهانی اینترنت را تهدید می کند، به نوبه خود، شاهد افزایش تعداد خدمات برای محافظت از مرور وب آنلاین شما هستیم.

شبکه های خصوصی مجازی (یا VPN) در سال های اخیر به دلیل توانایی خود در دور زدن سانسور دولت و وب سایت ها و خدمات مسدود شده از نظر جغرافیایی، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند و این کار را بدون دادن افرادی که بای پس انجام می دهند. حال در این مطلب قصد داریم توضیحاتی کامل در رابطه با ارتباطات بر بستر VPN و TUNNEL چیست؟ را ارائه دهیم.

VPN برای انجام این کار، آنچه را که به عنوان یک تونل بین شما و اینترنت شناخته می شود ایجاد می کند، رمزگذاری اتصال اینترنت شما را متوقف می کند و ISP ها، هکرها و حتی دولت از طریق فعالیت مرورگر شما را از بین می برد.

ارتباطات بر بستر VPN و TUNNEL چیست؟

تونل VPN چیست؟

وقتی با VPN به اینترنت متصل می شوید، ارتباطی بین شما و اینترنت ایجاد می شود که مانند یک تونل داده های اینترنت شما را احاطه کرده و بسته های داده ای را که دستگاه شما می فرستد رمزگذاری می کند. در حالی که از نظر فنی توسط VPN ایجاد شده است، تونل به تنهایی نمی تواند خصوصی تلقی شود، مگر اینکه با رمزگذاری آنقدر قوی باشد که از رهگیری و خواندن فعالیت اینترنتی شما توسط دولت ها یا ISP جلوگیری کند.

سطح رمزگذاری تونل به نوع پروتکل تونل زنی مورد استفاده برای کپسوله سازی و رمزگذاری داده هایی که از دستگاه شما و اینترنت می روند، بستگی دارد.

انواع پروتکل های تونل VPN

انواع مختلفی از پروتکل های VPN وجود دارد که دارای سطوح مختلف امنیتی و سایر ویژگی ها هستند. پروتکل های تونل زنی که معمولاً در صنعت VPN استفاده می شوند PPTP ، L2TP / IPSec ، SSTP و OpenVPN هستند و بهترین سرویس های VPN جهان باید بیشتر یا همه آنها را ارائه دهند.

PPTP

پروتکل Point to Point Tunneling Protocol (PPTP) یکی از قدیمی ترین پروتکل هایی است که امروزه توسط VPN ها استفاده می شود. توسعه یافته مایکروسافت و با ویندوز 95 منتشر شده است، PPTP اطلاعات شما را در بسته ها رمزگذاری کرده و از طریق تونلی که از طریق اتصال شبکه ایجاد می کند ارسال می کند.

PPTP یکی از ساده ترین پروتکل ها برای پیکربندی است که برای اتصال به سرور فقط به یک نام کاربری، رمزعبور و آدرس سرور نیاز است. به دلیل سطح رمزگذاری پایین، یکی از سریعترین پروتکل های VPN است.

شرکت مهندسی چکاد پردازش با استفاده از متخصصین مجرب و نیروهای کارشناس فنی و همچنین با نظارت دقیق بر اساس طراحی اولیه و استانداردهای شبکه های کامپیوتری در زمینه پسیو و اکتیو آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می­باشد.

L2TP / IPSec

پروتکل تونل گذاری (L2TP) همراه با امنیت پروتکل اینترنت (IPSec) برای ایجاد پروتکل تونل زنی امن تر از PPTP استفاده می شود. L2TP داده ها را کپسوله می کند، اما به اندازه کافی رمزگذاری نشده است تا زمانی که IPSec دوباره داده ها را با رمزگذاری خود بپیچد تا دو لایه رمزگذاری ایجاد کند و از محرمانه بودن بسته های داده ای که از طریق تونل عبور می کنند، اطمینان حاصل شود.

ارتباطات بر بستر VPN و TUNNEL چیست؟

SSTP

Secure Socket Tunneling Protocol، که به دلیل توانایی انتقال اطلاعات اینترنت از طریق Secure Sockets Layer یا SSL نامگذاری شده است، بطور محلی در ویندوز پشتیبانی می شود و تنظیم این پروتکل خاص را برای کاربران ویندوز آسان می کند. SSL باعث می شود داده های اینترنتی از طریق SSTP بسیار امن باشند و چون درگاهی که استفاده می کند ثابت نیست، کمتر از L2TP با دیوارهای آتش مشکل دارد.

OpenVPN

با صرفه جویی در بهترین حالت برای آخر، OpenVPN را داریم، یک پروتکل تونل زنی منبع باز نسبتاً اخیر که از رمزگذاری AES 256 بیتی برای محافظت از بسته های داده استفاده می کند. از آنجا که پروتکل منبع باز است، این کد توسط جامعه امنیتی که دائما به دنبال نقص های احتمالی امنیتی هستند، به طور کامل و منظم بررسی می شود.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید