خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

تفاوت DVR و NVR

تفاوت DVR و NVR

هنگام خرید یک سیستم امنیتی، باید یکی از ضبط کننده های DVR یا NVR را انتخاب کنید. هر دو عملکرد یکسانی را انجام می دهند اما در نحوه و نوع دوربین های مورد استفاده متفاوت هستند. درک تفاوت بین DVR و NVR هنگام ارزیابی سیستم های امنیتی ضروری است. در این مقاله، کارشناسان امنیتی ما تفاوت و جزدیات هر یک را شرح می دهند تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

در هسته اصلی، هر دو NVR و DVR وظیفه ضبط فیلم را بر عهده دارند. DVR مخفف Digital Video Recorder است، در حالی که NVR مخفف Network Video Recorder است. تفاوت NVR و   DVR در نحوه پردازش داده های ویدیویی است. سیستم های DVR داده های ویدیویی را در ضبط کننده پردازش می کنند، در حالی که سیستم های NVR داده های ویدیویی را در دوربین رمزگذاری و پردازش می کنند و سپس آنها را به ضبط کننده NVR که برای ذخیره سازی و مشاهده از راه دور استفاده می شود انتقال می دهند. از آنجا که DVR ها و NVR ها داده های ویدئو را به طور متفاوتی اداره می کنند، به انواع مختلف دوربین نیاز دارند. بیشتر NVR ها با دوربین های IP و DVR ها با دوربین های آنالوگ کار می کنند. توجه به این نکته مهم است که یک سیستم مبتنی بر DVR یک سیستم امنیتی سیمی است، در حالی که سیستم های NVR می توانند یک سیستم سیمی یا بی سیم باشند.

تفاوت DVR و NVR

پیشرفت در وضوح بالا آنالوگ طی پنج سال گذشته باعث کاهش شکاف بین دو سیستم شده است. احتمالاً متوجه خواهید شد که قیمت سیستم های امنیتی مبتنی بر DVR کمتر از سیستم های NVR است. پایین آمدن قیمت یک مزیت جذاب سیستم های DVR است.

کارشناسان متخصص چکاد پردازش در بخش نظارت تصویری، با طراحی و نصب دوربین های مخصوص با قابلیت های مختلف و برقراری یک شبکه انتقال تصویر و برقراری مرکزی جهت ضبط ، کنترل و نظارت بر دوربین ها آسودگی خیال شما را جهت تسلط بر هر یک از محل های مورد نظرتان بدون نیاز به حضور فیزیکی در آن محل را فراهم می آورند.

دوربین هایی که توسط سیستم DVR استفاده می شود باید دوربین های امنیتی آنالوگ باشند که بیشتر به دوربین های مداربسته معروف هستند. بیشترین صرفه جویی در هزینه با استفاده از سیستم DVR به دلیل دوربین است. در حالی که می توانید دوربین ها را در سیستم امنیتی خانه خود ترکیب کرده و مطابقت دهید، در نوع دوربین هایی که می توانید با سیستم های DVR استفاده کنید انعطاف پذیری کمتری وجود دارد. در یک سیستم  DVR، دوربین های آنالوگ سیگنال آنالوگ را به ضبط کننده منتقل می کنند و سپس تصاویر را پردازش می کنند. مزیت این سیستم کاهش پیچیدگی مورد نیاز دوربین در مقایسه با سیستم NVR است. دوربین از طریق کابل کواکسیال BNC به ضبط کننده DVR متصل می شود. اگرچه استفاده از کابل کواکسیال قابل توجه به نظر نمی رسد، اما محدودیت هایی دارد.

 DVR به یک چیپست سخت افزاری معروف به رمزگذار AD متکی هستند، که وظیفه پردازش جریان داده های خام از دوربین به ضبط های ویدئویی خوانا را بر عهده دارد. سیستم های DVR همچنین در مورد ضبط کننده نیازهای متفاوتی دارندبه طور خاص، در یک سیستم  DVR، کاربر باید هر دوربین را مستقیماً به ضبط کننده متصل کند. در مقایسه، یک سیستم NVR فقط به اتصال هر دوربین به یک شبکه نیاز دارد. همچنین، در یک سیستم  DVR، ضبط کننده برای دوربین ها تأمین برق نمی کند. هر اتصال دوربین به یک تقسیم کننده نیاز دارد تا بتواند عملکرد دوربین را تأمین کند. در ادامه پیشنهاد می شود مقاله انواع دوربین های مداربسته را مظالعه کنید.

اشتراک گذاری:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید