چه کسی اینترنت را کنترل می کند؟ (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

چه کسی اینترنت را کنترل می کند؟ (بخش دوم)

چه کسی اینترنت را کنترل می کند؟ (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله “چه کسی اینترنت را کنترل می کند؟” پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه کنید.

اینترنت ناسالم

تعداد کمی از شرکت ها از جمله فیس بوک ، گوگل ، اپل ، تنسنت ، علی بابا و آمازون بر بخش اینترنت جهانی تسلط دارند. در حالی که این شرکت ها خدمات بسیار ارزشمندی را به میلیاردها نفر ارائه می دهند ، همچنین کنترل ارتباطات و ثروت انسانها را در سطحی که تا به حال در تاریخ دیده نشده است ، تقویت می کنند.

به تلفن های هوشمند فکر کنید ، جایی که فقط دو شرکت Google (Android) و Apple (iOS) بر بازار تسلط دارند. همه چیز از سیستم عامل تلفن گرفته تا برنامه هایی که می توان در فروشگاه برنامه از آن ها استفاده کرد ، در نهایت توسط این دو شرکت کنترل می شود. صحبت از برنامه ها ، اقتصاد جهانی برنامه ها تنها در چند کشور با درآمد بالا (95٪ ارزش فقط از 10 کشور است) متمرکز شده است و اقتصادهای نوظهور تنها 1٪ از ارزش برنامه را تشکیل می دهند.

خرید اینترنتی توسط غول های فناوری به تجمیع غذا کمک می کند. به عنوان مثال ، فیس بوک از زمان خرید WhatsApp و Instagram علاوه بر مسنجر فیس بوک خود ، تقریباً بیشتر بازار پیام رسانی را در همه کشورها به جز چین کنترل می کند.

چه کسی اینترنت را کنترل می کند؟ (بخش دوم)

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

در چین ، WeChat دست برنده را دارد. بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت تلفن همراه در شهرهای بزرگ از این پیام استفاده می کنند. WeChat همچنین برای دوستیابی ، بانکداری ، سفارش تاکسی ، خرید و موارد دیگر استفاده می شود. این یک درجه دلهره آور از تمرکز است ، جایی که برنامه بیشتر از هر کاری که در وب غیر متمرکز انجام می دهید ، جایگزین می شود. این اینترنت سالم نیست ، این رقابت را از بین می برد و به یک شرکت اطلاعات دقیق از حرکات و علاقه کاربرانش می دهد.

پیش بینی

وب غیر متمرکز با برخی اقدامات پیشرفت می کند ، اما ما به سمت آینده سیلوهای عمودی یکپارچه که توسط چند بازیکن بزرگ کنترل می شود ، حرکت می کنیم.

برای داشتن اینترنت سالم تر ، ما باید راه هایی را برای تقویت تمرکززدایی بیابیم. ما به رقابت سالم برای کارآفرینان و انتخاب های معنادار کاربران نیاز داریم. اما سیاست های رقابت و ساختارهای حقوقی دیروز مجهز به همه پویایی های امروز نیستند. برخی از راه حل های موثرتر ممکن است فنی باشند.

نرم افزار چت تصویری برای همکاری با دیگری. این تنها در صورتی امکان پذیر است که همه نرم افزارهای این دسته از استانداردهای باز یکسان پیروی کنند. ممکن است قوانین یا بهترین شیوه هایی برای کنترل استانداردها وجود داشته باشد که بازارهای متنوع تری را پشتیبانی می کند. مبتکران جدید می توانند نرم افزاری بنویسند که با آنچه همه در حال حاضر دارند کار کند.

تمرکززدایی برای اطمینان از این که اینترنت همچنان یک منبع عمومی است که برای همه ما سالم و در دسترس است و این که توسط تعداد انگشت شماری از دولت ها و شرکت ها کنترل نمی شود. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم ، به احتمال زیاد اینترنت همچنان به عنوان نیروی آزادی و خلاقیت بشر باقی می ماند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید