خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

همه چیز در مورد Active Directory

همه چیز در مورد Active Directory

در این مطلب، قصد داریم بیشترین اصطلاحات مورد استفاده در Active Directory و همه چیز در مورد Active Directory و فناوری های مرتبط را لیست و توضیح دهم. اگر در Active Directory تازه وارد هستید، این منبع خوبی برای شما خواهد بود تا با اصول Active Directory و مفاهیم اساسی آشنا شوید.

Active Directory یک سرویس دایرکتوری است که مدیریت کاربران، رایانه ها و سایر اشیا within را در یک شبکه متمرکز می کند. وظیفه اصلی آن تأیید اعتبار و تأیید اعتبار کاربران و رایانه ها در یک دامنه windows است. به عنوان مثال، هنگامی که یک کاربر در یک دامنه وارد رایانه می شود، نام کاربری و گذرواژه ارسال شده برای تأیید حساب را بررسی می کند. اگر یک نام کاربری و رمز عبور معتبر باشد، کاربر احراز هویت شده و به کامپیوتر وارد می شود.

همه چیز در مورد Active Directory

  • AD فقط مخفف Active Directory است
  • AD DS سروری است که نقش سرویس دامنه Active Directory را اجرا می کند
  • Domain Controller نیز سروری است که نقش سرویس دامنه Active Directory را اجرا می کند. به دلایل خرابی توصیه می شود چندین کنترل کننده دامنه داشته باشید.

شرکت مهندسی چکاد پردازش با استفاده از متخصصین مجرب و نیروهای کارشناس فنی و همچنین با نظارت دقیق بر اساس طراحی اولیه و استانداردهای شبکه های کامپیوتری در زمینه پسیو و اکتیو آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می­باشد.

Active Directory Web Services (ADWS)

این سرویس در Windows Server 2008 R2 معرفی شد. به طور خودکار با نقش ADDS یا ADLDS نصب می شود و پیکربندی می شود که به طور خودکار اجرا شود. این سرویس مدیریت از راه دور هر سرویس دایرکتوری محلی را فراهم می کند.

دامنه یک ساختار منطقی از ظروف و اشیا within داخل Active Directory است. یک دامنه شامل اجزای زیر است:

  • یک ساختار سلسله مراتبی برای کاربران، گروه ها، رایانه ها و سایر اشیا
  • سرویس های امنیتی که تأیید اعتبار و مجوز منابع موجود در دامنه و دامنه های دیگر را فراهم می کنند
  • خط مشی هایی که برای کاربران و رایانه ها اعمال می شود
  • یک نام DNS برای شناسایی دامنه. وقتی وارد رایانه ای می شوید که بخشی از دامنه است، وارد نام دامنه DNS می شوید.

وقتی دامنه فرزند را به دامنه والدین اضافه می کنید، آنچه را که درخت دامنه نامیده می شود، ایجاد می کنید. یک درخت دامنه فقط مجموعه ای از دامنه ها است که به صورت سلسله مراتبی به یکدیگر متصل می شوند و همه از یک نام نامی DNS استفاده می کنند. این دامنه ها بخشی از همان درخت دامنه هستند و به طور خودکار اعتماد بین دامنه والدین و فرزند ایجاد می شود.

همه چیز در مورد Active Directory

سطح عملکردی مشخص می کند که چه قابلیت هایی در دامنه موجود است. سطوح عملکردی بالاتر به شما امکان می دهد از جدیدترین و بهترین فناوری ها در دامنه Active Directory خود استفاده کنید. در صورت امکان از بالاترین سطح عملکردی برای کنترل کننده های دامنه خود استفاده کنید.

جنگل مجموعه ای از درختان دامنه است. درخت دامنه دارای یک طرح و ظرف مشترک پیکربندی است. درخت دامنه از طریق اعتماد انتقالی به هم متصل می شود. هنگام نصب Active Directory و ایجاد دامنه، یک جنگل نیز ایجاد می کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید