هاست ابری چیست؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

هاست ابری چیست؟

هاست ابری چیست؟

هاست ابری از یک سرور مجازی برای میزبانی وب سایت‌ها استفاده می‌کند. در مقایسه، خدمات میزبانی وب سنتی معمولاً یک یا چند سایت را در یک سرور فیزیکی قرار می‌دهند. اگر می‌پرسید که آیا میزبانی وب ابری با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر، این مقاله به پاسخ به این سؤال شما کمک می‌کند. ما تمام ملزومات میزبانی ابری را بررسی خواهیم کرد. از نحوه عملکرد آن گرفته تا انواع وب سایت‌هایی که می‌توانند از آن بهره مند شوند؛ پس همراه ما باشید.

هاست ابری چگونه کار می‌کند؟

هاست ابری از طریق مجازی سازی کار می‌کند. این فناوری است که یک سرور فیزیکی را به چندین ماشین مجازی به نام سرورهای ابری تقسیم می‌کند. سپس، اینها برای ایجاد یک شبکه واحد برای میزبانی وب سایت متصل می‌شوند. به دلیل ساختار ابری به هم پیوسته، به این نوع میزبانی، میزبانی سرور خوشه‌ای نیز گفته می‌شود.

زیرساخت اصلی هاست ابری آن را از میزبانی وب سنتی متفاوت می‌کند . این زیر ساخت معمولاً از یک رویکرد متمرکز استفاده می‌کند، که در آن یک سرور واحد چندین سایت را به طور همزمان ذخیره می‌کند.

مزایای اصلی استفاده از راه حل‌های میزبانی ابری عبارتند از:

در دسترس بودن بالا: هنگامی که یک سرور از کار بیفتد، بقیه آن را پوشش می‌دهند و وب سایت را در حال اجرا نگه می‌دارند. این امر میزبانی ابری را نسبت به میزبانی وب سنتی قابل اعتمادتر می‌کند، جایی که یک سایت باید همیشه به فعال بودن سرور خود متکی باشد. تعادل بار ترافیکی هنگامی که وب سایت ترافیک را تجربه می‌کند، زیرساخت آن را در سراسر سرورهای ابری پخش می‌کند. این به حفظ عملکرد سایت کمک می‌کند زیرا بازدیدکنندگان بیشتری به سایت شما سر می‌زنند.
مقیاس پذیری با میزبانی ابری: وب مسترها محدود به پهنای باند، فضای ذخیره سازی یا قدرت محاسباتی موجود از یک سرور واحد نیستند. آنها می‌توانند از منابع اضافی در محیط مجازی برای حمایت از رشد سایت خود استفاده کنند.
امنیت بیشتر: میزبانی ابری معمولاً کمتر در معرض بلایا و نقص‌های فیزیکی است زیرا از چندین سرور در یک محیط مجازی استفاده می‌کند. علاوه بر این، ویژگی متعادل کننده بار می‌تواند به جلوگیری از حملات DDoS کمک کند.

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

چه نوع وب سایت‌هایی از هاست ابری استفاده می‌کنند؟

انواع وب‌سایت‌هایی که از میزبانی ابری استفاده می‌کنند عبارتند از: فروشگاه‌های تجارت الکترونیک ، نشریات خبری، موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و سایر پروژه‌های پربازدید همگی از هاست ابری استفاده می‌کنند.

اساساً برای همه وب‌سایت‌هایی که به قدرت پردازش، پهنای باند و فضای دیسک زیادی نیاز دارند تا بازدیدکنندگان زیادی را در خود جای دهد و حجم بالای فایل‌ها و داده‌هایی که ذخیره می‌کنند مناسب است.

علاوه بر این، برخی از این وب‌سایت‌ها ممکن است برای رسیدگی به داده‌های حساس، مانند اطلاعات مشتری و جزئیات پرداخت، به امنیت شدیدتری نیاز داشته باشند. در این مورد، آنها ممکن است یک ابر خصوصی را به جای یک ابر عمومی انتخاب کنند. معمولاً دارای یک زیرساخت ابری اختصاصی است که در یک شبکه خصوصی میزبانی می‌شود تا از دسترسی اشخاص غیرمجاز به آن جلوگیری شود. به این دلایل، میزبان‌های وب معمولاً هزینه بیشتری برای خدمات میزبانی ابری نسبت به اشتراک‌گذاری یا VPS دریافت می‌کنند، که معمولاً برای سایت‌های کوچک تا متوسط مناسب‌تر هستند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید