مودم ها چقدر عمر می کنند؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

مودم ها چقدر عمر می کنند؟

مودم ها چقدر عمر می کنند؟

مودم‌ها به دلیل ایجاد مشکلات ناامید کننده و گاهی اوقات سخت برای عیب یابی اتصال به اینترنت بدنام هستند. اگر اینترنت شما به طور ناگهانی دیگر متصل نشد، این احتمال وجود دارد که مشکل از مودم شما باشد که هر چقدر قدیمی باشد مشکلات بیشتر هم پیدا می‌کند.

اما مودم‌ها چقدر عمر می‌کنند؟ اکثر مردم متوجه می‌شوند که مودم آنها بین 2 تا 5 سال دوام می آورد، اما مدت زمان ماندگاری یک مودم به کیفیت مودمی که روی آن سرمایه گذاری می‌کنید، تغییرات فناوری در این مدت و اینکه چقدر از آن مراقبت می‌کنید بستگی دارد.

بنابراین اگر مودم شما حتی سه ساله است که خریداری شده و با آن مشکل دارید، زمان آن رسیده است که آن را تعویض کنید. بسیاری از افراد مودم را اجاره می‌کنند، زیرا ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی آنها در صورت خرابی مودم را جایگزین می‌کند.

چرا مودم ها خراب می‌شوند؟

اکثر مردم متوجه می‌شوند که مودم آنها بین 2 تا 5 سال عمر می‌کند، اما چگونه می تواند باشد؟ ممکن است درکش سخت باشد برای بعضی افراد که یک دستگاه الکترونیکی گران قیمت مانند یک مودم بعد از مدت سه سال یا حتی کمتر می‌تواند به این آسانی خراب شود.

مودم ها چقدر عمر می کنند؟

خوب، به نظر می‌رسد چندین دلیل قانع کننده برای خرابی مودم وجود دارد:

تمام وسایل الکترونیکی در نهایت خراب می‌شوند. این یک امر طبیعی است که هر وسیله‌ی الکترونیکی یک عمری دارد. عبور برق از طریق تجهیزات باعث فرسودگی آن در طول زمان می‌شود.

مودم‌ها دائماً کار می‌کنند. بسیاری از ما فقط زمانی که می‌خواهیم از اینترنت استفاده کنیم، مودم را روشن نمی‌کنیم، اما مودم‌ها فقط به این دلیل که شما متصل نیستید خاموش نمی‌شوند و دائنما روشن هستند. تصور کنید اگر مایکروویو شما همیشه کار کند چقدر سریع خراب می‌شود!

مودم داغ می‌شود و همه مودم‌ها هنگام کارکردن گرما تولید می‌کنند و اکثر مودم‌های اولیه مجهز به بهترین تجهیزات خنک کننده نیستند. با گذشت زمان این گرما باعث خرابی مودم می‌شود. برخی از مودم‌هایی که برچسب قیمت بالاتری دارند، فناوری خنک کننده پیشرفته تری خواهند داشت.

گرد و غبار در آنها جمع می‌شود. بسیاری از ما مودم خود را باز نمی‌کنیم و گرد و غبار آن را پاک نمی‌کنیم (البته انجام این کار می‌تواند گارانتی شما را باطل کند)، اما گرد و غبار جمع شده داخل آن باعث خرابی آن می‌شود. گرد و غبار به عنوان یک عایق عمل می‌کند و می‌تواند میزان گرمای ایجاد شده در مودم را افزایش دهد و باعث شود آن طور که باید کار نکند.

نوسانات برق باعث ساییدگی و خرابی بیشتر می‌شود. جریان الکتریسیته همیشه با سرعت ثابتی به وسایل الکترونیکی خانه ما نمی‌رسد و این فشار بیشتری بر مودم شما وارد می‌کند. یک محافظ برق با کیفیت بالا می‌تواند به این امر کمک کند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید