خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

مزایای شبکه های تلفنی VOIP نسبت به سانترال

مزایای شبکه های تلفنی VOIP نسبت به سانترال

پروتکل انتقال صدا از طریق اینترنت (VoIP) و مبادلات شعب خصوصی (PBX) بسیاری از نتایج یکسان را ارائه می دهند، اما این کار را به روش های بسیار مختلف انجام می دهند. البته هدف اصلی این است که کاربران تجاری بتوانند تماس تلفنی برقرار کرده و دریافت کنند، اگرچه در هنگام در نظر گرفتن VoIP در مقابل PBX ویژگی های بسیاری دیگری نیز وجود دارد، مانند سرویس دهندگان خودکار، کنفرانس ویدیویی و ارتباطات یکپارچه. حال در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با مزایای شبکه های تلفنی VOIP نسبت به سانترال توضیحاتی کامل را ارائه دهیم.

سیستم PBX سنتی از دهه ها قبل وجود داشته است. این مشاغل توسط مشاغلی که به یک شبکه تلفنی اختصاصی با چندین شماره تلفن و پسوند برای بخشهای مختلف نیاز دارند، استفاده می شود. در مقابل، خدمات VoIP طیف مشابهی از ویژگی ها را ارائه می دهد، حداقل در مورد تماس های صوتی، اما همه ارتباطات از طریق اینترنت انجام می شود.

مزایای شبکه های تلفنی VOIP نسبت به سانترال

پروتکل های اتصال سیستم

تا کنون مهمترین تمایز بین VoIP در مقابل PBX نحوه ارتباط آنها با مردم است. یک سیستم PBX از شبکه تلفنی سنتی استفاده می کند که متعلق به یک شرکت خاص است و از تلفن ثابت برای انجام تماس استفاده می کند. تنظیمات PBX مدرن معمولاً شامل یک سرور رایانه برای ارائه خدمات خودکار مانند منوهای صوتی تعاملی و صف مکالمه است. سیستم های قدیمی به تابلوهای کنترل دستی متکی هستند.

همه سیستم ها از چندین خط تشکیل شده اند که به سیستم تلفن عمومی متصل هستند. این خطوط در سراسر شرکت به تلفن های رومیزی جداگانه متصل می شوند. در سیستم های PBX زیرساخت های تخصصی زیادی وجود دارد، در حالی که ارتباطات VoIP از طریق اینترنت انجام می شود و به جای دستگاه های خاص فیزیکی توسط برنامه ها اداره می شود.

جهت طراحی، برآورد هزینه و خرید تجهیزات، نصب، کانفیگ و راه اندازی سیستم VOIP کافیست با مشاوران ما در چکاد پردازش درتماس باشید.

در دسترس بودن تجهیزات

تا چند دهه پیش، تلفن، تلفنی کسب و کار حول تلفن های میز کار بود. سپس تلفن های همراه به بازار آمدند که در نهایت به تلفن های هوشمند و بسیاری از دستگاه های همراه دیگر تبدیل شدند. سیستم های سنتی PBX از تجهیزات استاندارد تلفن آنالوگ استفاده می کنند که به سرعت از محیط مدرن دفتر خارج می شوند. با این حال، سیستم های PBX جدیدتر با هر دو تلفن بی سیم و سیستم های هندزفری کار می کنند. مشکل این است که راه حل های PBX هنوز به انواع خاصی از دستگاه بستگی دارند، در حالی که راه حل های VoIP با هر دستگاهی که به اینترنت متصل است کار می کنند.

سیستم های جدید VoIP ممکن است در فضای ابری میزبانی شوند، بنابراین امکان برقراری و دریافت تماس از طریق یک مرورگر یا برنامه تلفن همراه برای افراد امکان پذیر است. این امر امکان تحرک بسیار بیشتر کارگران را در زمانی فراهم می کند که گیر افتادن جلوی میز کار بسیار از مد افتاده است.

مزایای شبکه های تلفنی VOIP نسبت به سانترال

پیکربندی و نگهداری

در سالهای اخیر شاهد تغییر عظیمی به سمت راه حل های فناوری کسب و کار تعریف شده توسط نرم افزار بوده ایم. با کاهش اعتماد به سخت افزار، شرکت ها می توانند از طیف گسترده تری از گزینه های پیکربندی و مقیاس پذیری عملاً بی حد و حصر برخوردار شوند در حالی که هنوز هزینه ها را بطور چشمگیری کاهش می دهند. از آنجا که سیستم های PBX مبتنی بر سخت افزار هستند و به تجهیزات تخصصی گران قیمت نیاز دارند، پیکربندی، نگهداری و ارتقا آنها بسیار دشوارتر است.

در مقابل، سیستم های VoIP می توانند مستقیماً از طریق رایانه و بدون نیاز به دانش تخصصی مدیریت شوند. می توانید گروه های شکار تماس را پیکربندی کنید تا اطمینان حاصل شود که تماس گیرندگان بدون انتظار صحیح با فرد مناسب صحبت می کنند. متصدیان اتوماتیک قابل تنظیم به مدیران اجازه می دهند تجربه مشتری را بهبود ببخشند. ارتباطات یکپارچه می تواند پست صوتی را به طور خودکار در متن رونویسی کرده و سپس آن را به صندوق ورودی ایمیل ارسال کند. در ادامه پیشنهاد می شود تا مقاله سیستم VOIP چیست؟ را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید