صرافی ارز دیجیتال چیست؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ (بخش اول)

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ (بخش اول)

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی های ارز دیجیتال بازارهای آنلاین هستند که در آن کاربران می توانند یک نوع دارایی دیجیتال را با توجه به ارزش بازار دارایی های داده شده ، با نوع دیگری مبادله کنند. در چند صرافی حتی امکان معامله ارزهای فیات مانند یورو با ارزهای دیجیتال وجود دارد. صرافی های ارز دیجیتال این مزیت اضافی را دارند که کیف پول ارز دیجیتال خود را اداره می کنند. این بدان معنی است که کاربران می توانند ارز دیجیتال را به کیف پول صرافی ارسال کنند یا نشانه های موجود در کیف پول ارائه شده توسط صرافی را ذخیره کنند.

چرا از صرافی های ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

صرافی های ارز دیجیتال واسطه های مالی مورد نیاز برای ایجاد بازارهای ارزهای دیجیتال هستند در حالی که به مشتریان دروازه ای تحت وب برای مدیریت وجوه خود ارائه می دهند.

دو نوع مبادله ارز دیجیتال وجود دارد:

صرافی های ارز دیجیتال می توانند متمرکز یا غیرمتمرکز باشند.

یک صرافی متمرکز با یک بورس اوراق بهادار سنتی قابل مقایسه است ، به عنوان مثال واسطه های معتمد که وجوه کاربر را اداره می کنند و معاملات را تسهیل می کنند . طرح به این صورت است که یک نهاد استخرهای نقدینگی بسته را که دارای مقادیر زیادی رمز و ارز فیات هستند ، مدیریت می کند. صرافی های متمرکز به مراتب در دسترس تر ، متداول تر و آسان تر برای استفاده هستند.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ (بخش اول)

صرافی غیرمتمرکز بودجه کاربر را از طرف آنها اداره نمی کند و تجارت را از طریق قراردادهای هوشمند از طریق یک رابط تجارت کاربر روبرو می کند. مبادلات P2P به مردم امکان می دهد داده ها ، اطلاعات یا دارایی های دیجیتال را به روشی غیر قابل اعتماد به اشتراک بگذارند. به طور دقیق تر ، صرافی های P2P به معامله گران امکان خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال را بدون واسطه مرکزی می دهند. برخلاف صرافی های متمرکز ، صرافی های P2P کاربران را مجبور نمی کنند وجوه خود را در صرافی واریز کنند. مبادلات غیرمتمرکز کاملاً توسط نرم افزار انجام می شود.

چگونه می توان ارز دیجیتال را معامله کرد؟

به دلیل مقررات شناخت مشتری (KYC) و مبارزه با پولشویی (AML) ، بسیاری از مبادلات متمرکز برای راه اندازی حساب نیاز به شناسایی تأیید شده دارند. این فرآیند معمولاً شامل یک عکس از شناسنامه شما و گاهی اوقات ، اثبات آدرس است. پس از اینکه کاربر در یک صرافی ارز دیجیتال حساب ایجاد کرده و می تواند در آن صرافی خرید و فروش کند.

برای شروع معامله ارز دیجیتال ، می توانید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را از کیف پول ارز دیجیتال شخصی خود به آدرس ارز دیجیتال مربوطه در حساب تجارت خود منتقل کنید. متناوباً ، می توانید از طریق صرافی ارز دیجیتال را با فیات خریداری کنید و مقدار متناظر ارز دیجیتالی که خریداری می کنید به طور خودکار در کیف پولی که صرافی برای شما تولید می کند واریز می شود.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید