خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

سوئیچ های قابل مدیریت manageble Switch (بخش اول)

سوئیچ های قابل مدیریت manageble Switch (بخش اول)

هنگام طراحی یک شبکه، یک سوئیچ شبکه در واقع هسته اصلی آن یا “مغز” آن است. این سخت افزار شبکه است که همه دستگاه ها را از طریق LAN (شبکه محلی) به یکدیگر متصل می کند، داده ها را به مقصد صحیح هدایت و هدایت می کند. هنگام راه اندازی مشاغل، اطمینان از داشتن یک سوئیچ شبکه که به شما کمک می کند تا به طور موثر نیازهای کل حوزه IT خود را پوشش دهید، مهم است. حال در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با سوئیچ های قابل مدیریت manageble Switch (بخش اول) توضیحاتی را ارائه دهیم.

سوئیچ ها در اندازه های مختلفی وجود دارند که به آنها امکان می دهد هر تعداد پورت تا 48 داشته باشند، اما تفاوت ها عمیق تر از این است که وقتی صحبت از سوئیچ های مدیریت شده و سوئیچ های کنترل نشده می شود. در اینجا، ما قصد داریم این دو نوع را تعریف کنیم، تفاوت های آن ها را بررسی کنیم و به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب است.

سوئیچ های قابل مدیریت manageble Switch (بخش اول)

تفاوت بین سوئیچ های شبکه مدیریت شده و کنترل نشده

در سطح ابتدایی، یک سوئیچ کنترل نشده به شما امکان می دهد بلافاصله دستگاه ها را به شبکه وصل کنید و بازی کنید، در حالی که یک سوئیچ مدیریت شده امکان کنترل بیشتر آن را فراهم می کند. با این حال، اختلافات عمیق تر است، بنابراین وقت آن است که به ویژگی ها، عملکرد، امنیت، هزینه و کاربرد هر یک نگاه کنیم.

شرکت مهندسی چکاد پردازش با استفاده از متخصصین مجرب و نیروهای کارشناس فنی و همچنین با نظارت دقیق بر اساس طراحی اولیه و استانداردهای شبکه های کامپیوتری در زمینه پسیو و اکتیو آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می­باشد.

امکانات

یک سوئیچ کنترل نشده ساده است، دستگاه های اترنت را با یک پیکربندی ثابت متصل می کند که نمی توانید در آن تغییری ایجاد کنید، که اغلب برای شبکه های کوچک استفاده می شود یا گروه های موقتی از سیستم را به یک شبکه بزرگ تر اضافه می کنید. از طرف دیگر، یک سوئیچ مدیریت شده به شما امکان می دهد تنظیمات شبکه خود را از جمله کنترل بر ترافیک شبکه، اولویت بندی کانال های خاص و ایجاد شبکه های مجازی جدید برای ایجاد گروه های کوچک تر از دستگاه ها به صورت جداگانه و برای بهتر کردن، مدیریت، پیکربندی و نظارت کنید. ترافیک آن ها را مدیریت کنید. سوئیچ های مدیریت شده همچنین ویژگی های افزونگی را ارائه می دهند که در صورت خرابی دستگاه یا شبکه، داده های بازیابی را کپی و بازیابی می کنند.

سوئیچ های قابل مدیریت manageble Switch (بخش اول)

کارایی

مزیت سوئیچ های کنترل نشده در مورد عملکرد این است که می توانید بلافاصله با شبکه خود وصل و بازی کنید. دیگر نیازی به راه اندازی نیست و این سرویس های داخلی QoS را برای اطمینان از عملکرد خوب آن در نظر گرفته اند. با این وجود، با یک سوئیچ مدیریت شده، می توانید کانال ها را به دلخواه اولویت بندی کنید، و اطمینان حاصل کنید که بهترین عملکرد را در صورت نیاز به دست می آورید. علاوه بر این، ویژگی هایی مانند Priority SNMP که امکان عیب یابی از راه دور شبکه را فراهم می کند، بررسی هرگونه مسئله ای را که بر عملکرد آن تأثیر می گذارد، حتی ساده تر می کند، به شما امکان می دهد در صورت لزوم اصلاحات را انجام دهید.

بعد از مطالعه سوئیچ های قابل مدیریت manageble Switch (بخش اول)، توصیه می شود بخش دوم را مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید