ساختمان هوشمند چیست؟ (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

ساختمان هوشمند چیست؟ (بخش دوم)

ساختمان هوشمند چیست؟ (بخش دوم)

قبل از مطالعه این  بخش از مقاله ساختمان هوشمند چیست؟ ، پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه بفرمایید.

اتصال مردم و فناوری

پیچیده ترین نرم افزار و سخت افزار پیچیده در دنیا چیزی جز سیم و ترانزیستور بدون افرادی که از آنها برای کار موثرتر استفاده می کنند نخواهد بود. از این نظر ، افرادی که یک ساختمان هوشمند را اداره می کنند یکی از عناصر مهم هوش آن هستند. با بودجه کم و محدودیت کارکنان ، دیگر جایی برای آموزش دشوار و منحنی های یادگیری شیب دار در مدیریت امکانات امروزی وجود ندارد. در عوض ، یک ساختمان واقعاً هوشمند ابزارهای بصری را فراهم می کند که برای بهبود و تقویت تلاش های موجود در زمین طراحی شده اند. با تکامل ساختمان هوشمند ، اشتراک اطلاعات بین سیستم ها و اجزای ساخت هوشمند زمینه را برای نوآوری فراهم می کند. برنامه های آینده در شرایطی ظاهر می شوند که مدیران تسهیلات با ابزارها و فناوری برای انجام بهتر کار خود تعامل می کنند . ایجاد راحتی بیشتر ، ایمنی بیشتر و امنیت بیشتر با پول کمتر ، انرژی کمتر و تأثیرات کمتر بر محیط.

اتصال به خط پایین

یک ساختمان هوشمند را می توان یک “فوق سیستم” از زیر سیستم های ساختمان به هم پیوسته در نظر گرفت. با اینترنت مقایسه شده است ، که شبکه های رایانه ای را به یک “ابر شبکه” بزرگتر متصل می کند. در یک ساختمان هوشمند می توان از ادغام سیستم ها برای کاهش هزینه های عملیاتی استفاده کرد.

روش های مختلفی وجود دارد که یک ساختمان هوشمند می تواند در هزینه خود صرفه جویی کند بیشتر شامل عملکرد بهینه و افزایش کارایی است:

  • تجهیزات خنک کننده و تهویه بهینه ، مدل سازی بارها به صورت پویا به سیستم اجازه می دهد حداقل مقدار هزینه را برای تأمین سطح راحتی مورد نظر صرف کند.
  • تطبیق الگوهای اشغال با استفاده از انرژی ، هنگامی که تعداد افراد در آن کمتر باشد ، یک ساختمان هوشمند بهتر عمل می کند (و باعث صرفه جویی در هزینه می شود).
  • تعمیر و نگهداری فعال تجهیزات ، الگوریتم های تجزیه و تحلیل قبل از اینکه باعث خرابی های گران شوند ، مشکلات عملکرد را تشخیص داده و کارایی بهینه را در طول مسیر حفظ می کنند.
  • مصرف برق پویا ، با گرفتن سیگنال از بازار برق و تغییر کاربری در پاسخ ، یک ساختمان هوشمند کمترین هزینه ممکن انرژی را تضمین می کند و اغلب با فروش بارهای کاهش یافته به شبکه ، درآمد کسب می کند.

ساختمان هوشمند چیست؟ (بخش دوم)

شرکت مهندسی چکاد پردازش با بکارگیری محصولات باکیفیت و همچنین با توجه به میزان هزینه درخواستی مشتری، اقدام به پیاده سازی سیستم هوشمند ساختمان در منازل مسکونی شما کرده و باعث رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان خود گردیده است.

دسترسی آزاد به اطلاعات بستری است که می توان ارزش قابل توجهی بر روی آن ساخت. یک ساختمان هوشمند با اتصال اطلاعات در قالب باز ، امکان ایجاد برنامه های جدیدی را فراهم می کند که باعث صرفه جویی در وقت ، انرژی و هزینه های عملیاتی می شوند ، به همان روشی که برنامه های وب جدید برای اطلاعات باز موجود در اینترنت ایجاد می شوند ، این بستر را ایجاد می کنند.

اتصال به محیط زیست جهانی

برای دهه ها ، سیستم های مدیریت ساختمان فرآیند تأمین انرژی کافی برای گرم کردن و خنک سازی ساختمان ها را برای دستیابی به استانداردهای راحتی به طور خودکار انجام داده اند. این اقدامات بهره وری انرژی به اهداف پایداری یک سازمان مانند ردیابی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند. اما اگر داده ها در سیستم مدیریت ساختمان به دام بیفتند ، تصمیم گیرندگان در سطح اجرایی نمی توانند آن را اندازه گیری و براساس آن عمل کنند.

نرم افزار ترجمه به نام “middleware” داده ها را از تمام سیستم های خودکار در کل شرکت ( صرف نظر از تولید کننده یا پروتکل ارتباطات ) جمع آوری می کند و آنها را در یک بستر مشترک برای تجزیه و تحلیل و گزارش ادغام می کند. یک نتیجه ظهور صفحات نمایش داشبورد تحت وب است که یک عکس فوری از تصاویر ارائه می دهد که در آن امکانات با استفاده از انرژی بالا ، هزینه های نگهداری غیرعادی و بسیاری از موقعیت های دیگر مواجه هستند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید