ساختمان هوشمند چیست؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

ساختمان هوشمند چیست؟ (بخش اول)

ساختمان هوشمند چیست؟ (بخش اول)

اولین بناهایی که تاکنون ساخته شده است ، پناهگاه های بدوی ساخته شده از سنگ ، چوب ، پوست حیوانات و سایر مواد طبیعی بوده است. در حالی که آنها به سختی به فولاد و شیشه ای که یک افق مدرن شهر را تشکیل می دهند شبیه نیستند ، اما این ساختارهای اولیه همان هدف را داشتند ، ایجاد یک فضای راحت برای افراد داخل آن بنا.

امروزه ساختمان ها اتصالات پیچیده ای از ساختارها ، سیستم ها و فناوری هستند. با گذشت زمان ، هر یک از اجزای داخل ساختمان توسعه یافته و بهبود یافته است ، به صاحبان ساختمان های امروزی این امکان را می دهد که سیستم های روشنایی ، امنیت ، گرمایش ، تهویه مطبوع را به طور مستقل انتخاب کنند ، گویی که یک سیستم سرگرمی خانگی را در کنار هم قرار می دهند.

اما صاحبان ساختمان امروز شروع به نگاه کردن به خارج از چهار دیواری می کنند و تأثیر ساختمان خود را بر روی شبکه برق ، مأموریت سازمان خود و محیط جهانی در نظر می گیرند. برای رسیدن به این اهداف ، فقط کافی نیست که یک ساختمان شامل سیستم هایی باشد که راحتی ، نور و ایمنی را فراهم می کنند. ساختمان های آینده باید اتصال قطعات مختلف را یکپارچه کنند. این چشم انداز ساختمانی است که همزمان با به حداقل رساندن هزینه انرژی ، پشتیبانی از یک شبکه الکتریکی قوی و کاهش تأثیرات زیست محیطی ، یکپارچه مأموریت خود را انجام می دهد.

ساختمان هوشمند چیست؟ (بخش اول)

 

شرکت مهندسی چکاد پردازش با بکارگیری محصولات باکیفیت و همچنین با توجه به میزان هزینه درخواستی مشتری، اقدام به پیاده سازی سیستم هوشمند ساختمان در منازل مسکونی شما کرده و باعث رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان خود گردیده است.

این ساختمان های هوشمند که توسط فناوری فعال شده اند ، ساختار را به عملکردهایی که برای انجام آنها وجود دارد متصل می کند:

  • اتصال سیستم های ساختمانی
  • اتصال مردم و فناوری
  • اتصال به محیط جهانی
  • اتصال به شبکه برق هوشمند
  • اتصال به آینده ای هوشمند

اتصال سیستم های ساختمانی

ساختمان های مدرن حاوی دستگاه های پیچیده مکانیکی ، سیستم های کنترل پیچیده و مجموعه ای از ویژگیها برای بهبود ایمنی ، آسایش و بهره وری ساکنان هستند. بسیاری از این سیستم ها ارتباطات ماشین به ماشین را شامل می شوند ، اما از آنجا که داده ها ماهیت کلی دارند و پروتکل های ارتباطی انحصاری بوده اند ، اطلاعات فقط در مسیرهای خاصی جریان می یابند. ساختمان هوشمند به اتصال بین تمام تجهیزات و سیستم های ساختمان احتیاج دارد.

حرکت به سمت دستگاهها و سیستم های قابل همکاری و متصل در داخل ساختمان نیاز به همکاری بین طرف های مختلف دارد که بسیاری از آنها رقبای تجاری تاریخی هستند. علیرغم این چالش ، همکاری داوطلبانه طی دو دهه گذشته منجر به اتخاذ استانداردهای باز مانند BACnet® ، Modbus® و LonWorks® 1  شده است و زمینه سازی شرایط بازی با ایجاد امکان به هر تولید کننده و پیمانکار برای کمک به یک مجموعه عملیاتی . نتیجه ساختمانی است که در آن روشنایی ، تهویه مطبوع ، امنیت و سایر سیستم ها داده ها را آزادانه به جلو و عقب منتقل می کنند که منجر به بهره وری بالاتر ، ایمنی و آسایش بیشتر و هزینه کمتری در تأسیسات می شود. در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید