روش های پشتیبان گیری و بازگرداندن اطلاعات (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

روش های پشتیبان گیری و بازگرداندن اطلاعات (بخش دوم)

روش های پشتیبان گیری و بازگرداندن اطلاعات (بخش دوم)

اگر بخش اول مقاله روش های پشتیبان گیری و بازگرداندن اطلاعات را مطالعه نکرده اید، پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه کنید.

CDP

محافظت مداوم از داده ها (CDP) به پشتیبانی گفته می شود که بلافاصله یک نسخه از هر تغییری که در داده ها ایجاد می شود را ذخیره می کند. این اجازه می دهد تا داده ها را به هر زمان بازگرداند و جامع ترین و پیشرفته ترین محافظت از داده ها است. برنامه های پشتیبان نزدیک به CDP که اغلب با عنوان “CDP” به بازار عرضه می شوند، به صورت خودکار پشتیبان های افزایشی را در یک بازه زمانی خاص ، مثلاً هر 15 دقیقه ، یک ساعت یا 24 ساعت ، بگیرید.

Near-CDP (به استثنای Apple Time Machine ) intet هر تغییری را در سیستم میزبان ثبت می کند ، اغلب با صرفه جویی در اختلاف بایت یا سطح بلوک به جای تفاوت در سطح پرونده. ورود به سیستم امکان احتیاط را برای سازگاری داده های زنده فراهم می کند ، از پرونده های خود سازگار محافظت می کند اما نیاز به برنامه های “آماده برای تهیه نسخه پشتیبان” است.

Near-CDP برای برنامه های پشتیبان شخصی معمولی ، برخلاف CDP واقعی ، که باید همراه با یک ماشین مجازی یا معادل آن اجرا شود ، عملی تر است و بنابراین به طور کلی در پشتیبان گیری سرویس گیرنده سرور سازمانی استفاده می شود .

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

معکوس افزایشی

یک روش پشتیبان گیری افزایشی معکوس ، پرونده بایگانی اخیر “آینه” داده های منبع و یک سری تفاوت بین “آینه” در حالت فعلی و حالت های قبلی آن را ذخیره می کند. روش پشتیبان گیری افزایشی معکوس با پشتیبان گیری کامل بدون تصویر آغاز می شود. پس از انجام تهیه نسخه پشتیبان کامل ، سیستم ضمن تهیه اطلاعات لازم برای بازسازی نسخه های قدیمی ، پشتیبان گیری کامل را با نسخه زنده همزمان انجام می دهد. این کار را می توان با استفاده از پیوندهای سخت انجام داد، همانطور که Apple Time Machine انجام می دهد ، یا با استفاده از تفاوت های باینری.

دیفرانسیل

یک نسخه پشتیبان دیفرانسیل فقط داده هایی را که از آخرین نسخه پشتیبان کامل تغییر کرده اند ذخیره می کند. این بدان معنی است که حداکثر دو نسخه پشتیبان از مخزن برای بازیابی داده ها استفاده می شود. با این وجود ، هرچه زمان آخرین پشتیبان گیری کامل (و در نتیجه تغییرات جمع شده در داده ها) افزایش می یابد ، زمان انجام تهیه نسخه پشتیبان دیفرانسیل نیز افزایش می یابد. بازیابی کل سیستم مستلزم شروع از جدیدترین نسخه پشتیبان تهیه و سپس استفاده از آخرین نسخه پشتیبان دیفرانسیل است.

یک نسخه پشتیبان دیفرانسیل ، پرونده هایی را که از آخرین نسخه پشتیبان تهیه شده یا تغییر داده اند ، بدون در نظر گرفتن اینکه از آن زمان نسخه پشتیبان دیفرانسیل دیگری ایجاد شده است ، کپی می کند ، در حالی که نسخه پشتیبان افزایشی فایل هایی را که از جدیدترین نسخه پشتیبان تهیه یا تغییر داده اند ، کپی می کند ( کامل یا افزایشی). سایر تغییرات پشتیبان افزایشی شامل موارد افزایشی چند سطحی و افزایشی سطح بلوک است که بخش هایی از فایل ها را به جای فقط کل پرونده ها مقایسه می کند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید