دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش سوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش سوم)

دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش سوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ ، ابتدا بخش های اول و دوم این مقاله را مطالعه بفرمایید.

چگونه نام دامنه بخرم؟

شما می توانید نام دامنه ها را از یکی از ثبت نام کنندگان دامنه خریداری کنید. هزینه نام دامنه معمولاً 14.99 در سال است. برخی از شرکت های معروف نام دامنه عبارتند از:

  • Domain.com ( برای دریافت تخفیف از این کوپن Domain.com استفاده کنید)
  • راه حل های شبکه ( برای دریافت 25٪ تخفیف از کد کوپن Network Solutions ما استفاده کنید ).
  • GoDaddy
  • همچنین از سایت های خوب ثبت کننده دامین و هاستینگ ایرانی نیز می توانید خریداری کنید.

با این حال ، خرید دامنه به طور خودکار خدمات میزبانی را به شما نمی دهد. برای آن ، شما به یک حساب میزبانی وب نیز نیاز دارید. بسیاری از شرکت های میزبان وردپرس خدمات ثبت دامنه را نیز ارائه می دهند. با این کار می توانید هر دو سرویس را در یک حساب مدیریت کنید و همچنین نیازی به نگرانی در مورد تغییر تنظیمات نام سرور برای دامنه خود ندارید.

دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش سوم)

مشاوران ما در دپارتمان طراحی ، برنامه نویسی و ساخت فروشگاه آنلاین در چکاد پردازش آماده راهنمائی و ارائه بهترین راهکارهای کسب و کار مجازی به شما می باشند.

سوالات متداول درباره نام دامنه

در این بخش از مقاله  قصد داریم تا به یکسری سوالات متداول پاسخ دهیم که قطعا کمک تان خواهد کرد.

1. زیر دامنه چیست؟

زیر دامنه در اصل یک دامنه کودک با نام دامنه اصلی است. به عنوان مثال ، videos.chakad.ir یک زیر دامنه از chakad.ir است. به محض ثبت دامنه ، شما مجاز به ایجاد دامنه های فرعی توسط خودتان هستید. از دامنه های فرعی معمولاً وب سایت ها برای ایجاد سایت های کودک با همان نام دامنه استفاده می کنند. به عنوان مثال ، یک وب سایت تجاری می تواند یک زیر دامنه برای وبلاگ یا فروشگاه آنلاین خود به عنوان store.chakad.ir یا blog.chakad.ir ایجاد کند.

2. آیا می توانم ثبت نام دامنه خود را لغو کنم؟

برخی از ثبت کنندگان دامنه به شما امکان می دهند ثبت دامنه خود را در هر زمان لغو کنید. اگر ثبت نام خود را لغو کنید ، ثبت نام برای دیگران در دسترس خواهد بود. سایر ثبت نام کنندگان دامنه به شما این امکان را می دهند که به راحتی اجازه دهید ثبت دامنه شما منقضی شود.

در بیشتر موارد ، برای ثبت دامنه هیچ گونه بازپرداختی دریافت نخواهید کرد. با این حال ، برخی از ثبت کنندگان دامنه سیاست های بازپرداخت دارند که ممکن است بخواهید قبل از لغو ثبت نام با آنها در مورد آنها بحث کنید. اگر ویژگی تمدید خودکار را روشن نکنید ، نام دامنه شما پس از دوره ثبت نامی که پرداخت کرده اید به سادگی منقضی می شود.

 

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید