دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش دوم)

دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ ، پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه کنید.

انواع مختلف نام دامنه

نام دامنه در پسوندهای مختلفی موجود است. مشهورترین آن com است. گزینه های زیادی مانند .org ، .net ، .tv ، .info ، .io و موارد دیگر وجود دارد. با این حال ما همیشه توصیه می کنیم از پسوند دامنه .com استفاده کنید بیایید نگاهی دقیق تر به انواع مختلف نام دامنه موجود بیندازیم.

دامنه سطح بالا – TLD

دامنه سطح بالا یا TLD پسوندهای دامنه عمومی هستند که در بالاترین سطح در سیستم نام دامنه لیست شده اند. صدها TLD وجود دارد ، اما مشهورترین آنها .com ، .org ، و .net هستند. سایر TLD ها کمتر شناخته شده اند و استفاده از آنها را توصیه نمی کنیم. به عنوان مثال ، .biz ، .club ، .info ، .agency و موارد دیگر.

دامنه سطح بالا کد کشور – ccTLD

دامنه سطح بالا کد کشور یا ccTLD نام دامنه خاص کشور است که با پسوند کد کشور مانند .uk برای انگلستان ، .de برای آلمان  و غیره هستند. وب سایتهایی که می خواهند مخاطبان یک کشور خاص را هدف قرار دهند از آنها استفاده می شود.

دامنه سطح بالای حمایت شده – sTLD

دامنه سطح بالا یا sTLD با حمایت مالی دسته ای از TLD ها است که دارای یک حامی مالی است که نماینده جامعه خاصی است که توسط پسوند دامنه ارائه می شود. به عنوان مثال .edu برای سازمان های مرتبط با آموزش ، .gov برای دولت ایالات متحده ، .mil برای ارتش ایالات متحده و موارد دیگر.

دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش دوم)

مشاوران ما در دپارتمان طراحی ، برنامه نویسی و ساخت فروشگاه آنلاین در چکاد پردازش آماده راهنمائی و ارائه بهترین راهکارهای کسب و کار مجازی به شما می باشند.

چه کسی مسئول سیستم نام دامنه است؟

شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های اختصاص یافته (ICANN) سیستم نام دامنه ها را مدیریت می کند. این یک سازمان غیرانتفاعی است که سیاست های ایجاد نام دامنه را ایجاد و اجرا می کند. ICANN به شرکت هایی به نام Domain Name Registrars برای فروش نام دامنه اجازه می دهد. این ثبت کنندگان دامنه مجاز به تغییر از طرف شما در ثبت نام دامنه هستند.

ثبت کنندگان نام دامنه می توانند نام دامنه را بفروشند ، سوابق ، تجدید و انتقال آن را به ثبت کنندگان دیگر مدیریت کنند. شما به عنوان یک مالک نام دامنه ، مسئول این هستید که به ثبت کننده بگویید که کجا درخواست ها را ارسال کند. شما همچنین مسئول تمدید ثبت دامنه خود هستید.

چگونه یک نام دامنه برای وب سایت خود انتخاب کنیم؟

در حال حاضر بیش از 350 میلیون نام دامنه ثبت شده و هزاران نفر دیگر هر روز ثبت نام می کنند. این بدان معنی است که همه موارد خوب قبلاً ثبت شده اند یا خیلی زود ثبت می شوند. این امر فشار زیادی را به کاربران جدید وارد می کند تا ایده دامنه ای برای وب سایت خود ارائه دهند.

در اینجا چند نکته سریع برای کمک به شما در انتخاب نام دامنه برای وب سایت بعدی خود آورده شده است.

  • یک دامنه com انتخاب کنید، زیرا هم اسان تر است و بهتر در ذهن می ماند.
  • اطمینان حاصل کنید که کلمات دامنه کوتاه تر است و به راحتی به یاد می آورند.
  • تلفظ را آسان کنید.
  • از عدد و خط فاصله استفاده نکنید.
  • از ژنراتورهای نام دامنه برای ایده های هوشمندانه نام دامنه استفاده کنید.

در ادامه پیشنهاد می شود بخش سوم این مقاله را نیز از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید