دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش اول)

دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش اول)

شاید به گوشتان خورده باشد که برای ساخت سایت به دامنه نیاز است و بدون دامنه نمیتوان سایت را بالا آورد. با این حال ، بسیاری از مبتدیان نام دامنه را با یک وب سایت یا سرویس میزبانی وب اشتباه می گیرند. اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، تمام این اصطلاحات مختلف ممکن است خیلی فنی به نظر برسند. در مقاله دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ ، قرار است درباره دامنه یا همان دامین کامل صحبت کنیم؛ همراه ما باشید.

نام دامنه چیست؟

نام دامنه آدرس وب سایت شماست که افراد برای بازدید از وب سایت شما در نوار URL مرورگر تایپ می کنند. به زبان ساده ، اگر وب سایت شما یک خانه بود ، نام دامنه شما آدرس آن خواهد بود. اینترنت یک شبکه عظیم رایانه ای است که از طریق شبکه جهانی کابلی به یکدیگر متصل می شوند. هر رایانه ای در این شبکه می تواند با رایانه های دیگر ارتباط برقرار کند.

برای شناسایی آنها ، به هر رایانه یک آدرس IP اختصاص داده شده است. این یک سری اعداد است که یک رایانه خاص را در اینترنت شناسایی می کند. یک آدرس IP معمولی به این شکل است:

66.249.66.1

اکنون به خاطر سپردن یک آدرس IP مانند این بسیار دشوار است. تصور کنید اگر مجبور شده اید از چنین شماره هایی برای بازدید از وب سایت های مورد علاقه خود استفاده کنید. نام دامنه ها برای حل این مشکل اختراع شد.

اکنون اگر می خواهید از یک وب سایت بازدید کنید ، نیازی به وارد کردن یک رشته طولانی از اعداد نیست. در عوض ، می توانید با تایپ یک نام دامنه به راحتی به خاطر سپرده شده در نوار آدرس مرورگر خود ، از آن دیدن کنید. به عنوان مثال سایت chakad.ir با این دامنه بالا می آید.

دامنه چیست و چگونه کار می کند؟ (بخش اول)

مشاوران ما در دپارتمان طراحی ، برنامه نویسی و ساخت فروشگاه آنلاین در چکاد پردازش آماده راهنمائی و ارائه بهترین راهکارهای کسب و کار مجازی به شما می باشند.

در واقع نام دامنه چگونه کار می کند؟

برای درک اینکه نام دامنه در واقع چگونه کار می کند ، نگاهی خواهیم انداخت که وقتی آن را در مرورگر خود وارد می کنید چه اتفاقی می افتد. هنگامی که یک نام دامنه را در مرورگر وب خود وارد می کنید ، ابتدا درخواستی را به یک شبکه سرور جهانی ارسال می کند که سیستم نام دامنه (DNS) را تشکیل می دهند. سپس این سرورها به دنبال نام سرورهای مرتبط با دامنه می گردند و درخواست را به آن سرورهای نامی ارسال می کنند.

به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما در nic.ir میزبانی شود ، اطلاعات سرور با نام آن به این صورت خواهد بود:

ns1.bluehost.com
ns2.bluehost.com

این سرورها نام رایانه هایی هستند که توسط شرکت میزبان شما مدیریت می شوند. شرکت میزبان شما درخواست شما را به رایانه ای که وب سایت شما در آن ذخیره شده ارسال می کند. به این رایانه وب سرور گفته می شود. در وب سرور نرم افزار ویژه ای نصب شده است که می تواند صفحات وب و اطلاعات را واکشی کند. سرانجام ، سپس این داده ها را به مرورگر ارسال می کند.

نام دامنه با وب سایت و میزبانی وب چه تفاوتی دارد؟

یک وب سایت از پرونده هایی مانند صفحات HTML ، نرم افزار سازنده وب سایت ، تصاویر و موارد دیگر تشکیل شده است. اگر نام دامنه آدرس وب سایت شما باشد ، میزبانی وب خانه ای است که وب سایت شما در آن زندگی می کند. این رایانه واقعی است که پرونده های وب سایت شما در آن ذخیره می شود. به چنین رایانه هایی سرور گفته می شود و توسط شرکت های میزبان به عنوان سرویس ارائه می شوند.

برای ایجاد وب سایت خود ، هم به نام دامنه و هم به میزبانی وب نیاز دارید. با این حال ، مهم است که به یاد داشته باشید که آنها دو سرویس جداگانه هستند و می توانید آنها را از دو شرکت مختلف خریداری کنید. حال ممکن است از خود بپرسید که اگر آنها را از دو شرکت جداگانه بخرید چگونه کار می کند؟ شما فقط باید تنظیمات نام دامنه خود را ویرایش کنید و اطلاعات نام سرور ارائه شده توسط شرکت میزبان خود را وارد کنید. اطلاعات سرور Name مشخص می کند که برای چه نام های دامنه ای درخواست های کاربر ارسال شود.

ما توصیه می کنیم هم نام دامنه و هم میزبانی خود را از یک شرکت دریافت کنید. با این کار می توانید به راحتی در یک حساب کاربری آنها را مدیریت کنید. در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را نیز از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید