هرآنچه باید در زمان خرید آنتن مودم بدانید (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

هرآنچه باید در زمان خرید آنتن مودم بدانید (بخش دوم)

هرآنچه باید در زمان خرید آنتن مودم بدانید (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله هرآنچه باید در زمان خرید آنتن مودم بدانید ؛ پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه بفرمایید.

یک پل بی سیم اساساً بسیار ساده است ، شما در حال اتصال بی سیم دو نقطه اتصال هستید که یک نقطه اتصال به اینترنت متصل است. دستگاه هایی که می توانند یک پل بی سیم را انجام دهند معمولاً به عنوان یکی از موارد زیر شناخته می شوند بسته به اینکه اولین بار در مورد آن اطلاعات کسب کرده اید: تکرار کننده ، نقطه دسترسی ، CPE ، روتر یا حتی دروازه.

برای ساختن یک پل بی سیم ، شما باید یک رادیوی اختصاصی داشته باشید که فقط برای “پل زدن” بین کانون و فرستنده کانون جدید شما عمل کند.

این پل به صورت بی سیم سیگنال را از کافه ، خانه دوست ، کتابخانه ، هر مکان دارای سیگنال است گرفته و سپس آن را به یک فرستنده تغذیه می کند. سپس فرستنده سیگنال را مجدداً منتقل می کند تا چندین دستگاه بتوانند به صورت بی سیم به اینترنت منتقل شوند. معمولاً این پل از طریق کابل اترنت یا کابل کواکسیال به فرستنده جدید (معمولاً روتر) متصل می شود.

نکته حرفه ای ! راه اندازی یک پل بی سیم می تواند مشکل باشد. تا به حال درباره راه اندازی IP ثابت در رایانه خود شنیده اید؟ می دانید چگونه با تنظیمات پیکربندی پیشرفته روتر بازی کنید؟ درغیر این صورت ، برای ایجاد یک پل بی سیم ، کیت ساده تکرار کننده WiFi را انتخاب کنید.

وقت آن است که آنتن را انتخاب کنیم!

آنتن های WiFi دارای اشکال ، قدرت و اندازه های مختلف هستند اما به طور کلی می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد. همه جانبه و جهت دار. همچنین به ترتیب چند جهته و یک جهته شناخته می شود.

آنتن های جهت دار Omni : وقتی به این نوع آنتن ها فکر می کنید بهتر است به پوشش بپردازید. آنتن های Omni سیگنال را به صورت الگوی تابشی 360 درجه از آنتن ارسال می کنند. به همین دلیل است که شما معمولاً این نوع آنتن ها را در روترها می بینید ، “اردک های لاستیکی” کوچکی که معمولاً آنها را صدا می زنند ، روی روترهای خانه قرار می گیرند تا سیگنال را به همه جا ارسال کنند. برای تجسم نحوه کار آنتن Omni-Directional ، به چگونگی تابش نور از یک لامپ فکر کنید.

آنتن های جهت دار : آنتن های جهت دار وقتی استفاده می شوند که بدانید سیگنال از کجا می آید به شما امکان می دهد قدرت آنتن را به سمت یک کانون گرم متمرکز کنید. این آنتن ها بیشتر در پیوندهای دوربرد استفاده می شوند . انواع مختلف آنتن های جهت دار عبارتند از: Yagi ، Panels ، Sectorials و Parabolic’s .

هرآنچه باید در زمان خرید آنتن مودم بدانید (بخش دوم)

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

هنگام جستجوی آنتن های جهت دار ، مهم است که به دنبال درجه بندی “dBi” باشید. هر آنتن WiFi دارای درجه dBi است ، با درجه بندی بالاتر نشان دهنده دستیابی بالقوه آنتن است. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که با درجه بندی بالاتر dBi ، یک الگوی تابش جهت دارتر از آنتن می آید. برای مرجع ، پانل 15dBi دارای یک الگوی تابش 32 درجه است در حالی که شبکه سهموی 24dBi دارای یک الگوی 7 درجه است که هدف گیری آن را بسیار قوی تر اما سخت تر می کند.

نکته حرفه ای ! همیشه قرار دادن آنتن در فضای باز را انتخاب کنید. قرار دادن آنتن ها در خارج و اتصال به رادیو از طریق کابل راهی عالی برای از بین بردن انسدادهای اطراف مانند دیوارها و وسایل خانه یا ساختمان است. از دست دادن سیگنال ناشی از اجرای کابل با استفاده از آنتن در فضای باز با دید بسیار جبران می شود.

کابل کشی بین رادیوها و آنتن ها آخرین و اغلب نادیده گرفته می شود.

در خانه یا محصل کارهای بزرگ (بیش از 40 فوت) سعی کنید همیشه تا جایی که امکان دارد از کابل اترنت (CAT5) روی کابل کواکسیال استفاده کنید. هنگامی که از کابل اترنت استفاده می کنید سیگنال شما از RF (فرکانس رادیویی) به یک منبع داده تغییر می یابد. از آنجایی که سیگنال داده است ، در طول کارکرد کابل تا 300 فوت و در بعضی موارد حتی بیشتر ، هیچ گونه ضرری ندارد.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید