تفاوت کابل فیبر نوری سینگل مود و مالتی مود

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

تفاوت کابل فیبر نوری سینگل مود و مالتی مود

تفاوت کابل فیبر نوری سینگل مود و مالتی مود

در سالهای اخیر ، شبکه های صنعتی با آنلاین شدن فناوریهای جدیدتر مانند اینترنت صنعتی اشیا و … در رشد و تقاضاهای عملکردی شاهد انفجار بوده اند. برای همگام شدن با این فناوری ها ، شرکت های بیشتری فیبر نوری را برای گسترش شبکه های خود و افزایش پهنای باند پیاده سازی می کنند. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت کابل فیبر نوری سینگل مود و مالتی مود را بررسی کنیم.

کابل Single Mode یک پایه فیبر شیشه ای با قطر 8.3 تا 10 میکرون است که دارای یک حالت انتقال است. فیبر تک حالت با قطر نسبتاً باریک ، که از طریق آن فقط یک حالت به طور معمول 1310nm یا 1550nm منتشر می شود. پهنای باند بیشتری نسبت به فیبر چند حالته حمل می کند ، اما به یک منبع نور با عرض طیفی باریک نیاز دارد. مترادف فیبر نوری حالت مونو ، فیبر تک حالت ، هدایت موج نوری تک حالت ، فیبر حالت تک.

فیبر تک حالت سرعت انتقال بالاتر و فاصله 50 برابر بیشتر از حالت چند حالته را به شما می دهد اما هزینه بیشتری نیز دارد. فیبر تک حالته هسته بسیار کوچکتری نسبت به حالت چند حالته دارد. هسته کوچک و موج تک نور عملاً هرگونه امواجی را که می تواند ناشی از همپوشانی پالس های نوری باشد ، از بین می برد و کمترین میزان میرایی سیگنال و بالاترین سرعت انتقال را از هر نوع کابل فیبر فراهم می کند.

فیبر نوری تک حالت یک فیبر نوری است که در آن فقط حالت محدودترین مرتبه می تواند در طول موج مورد علاقه به طور معمول 1300 تا 1320 نانومتر گسترش یابد. کابل چند حالته از الیاف شیشه ساخته شده است که قطرهای مشترک آن در محدوده 50 تا 100 میکرون برای حمل نور است (متداولترین اندازه 62.5 است). POF یک کابل جدیدتر مبتنی بر پلاستیک است که نوید عملکردی مشابه کابل شیشه را در مدت زمان بسیار کوتاه ، اما با هزینه کمتری می دهد.

تفاوت کابل فیبر نوری سینگل مود و مالتی مود

فیبر چند حالته با سرعت زیاد در مسافت های متوسط ​​پهنای باند زیادی را به شما ارائه می دهد. امواج نور در مسیرهای مختلف یا حالت پراکنده می شوند ، زیرا آنها از طریق هسته کابل به طور معمول 850 یا 1300 نانومتر عبور می کنند. قطر هسته فیبر چند حالته معمولی 50 ، 62.5 و 100 میکرومتر است. با این حال ، در کابل های طولانی (بیشتر از 914.4 میلی لیتر) ، چندین مسیر نور می تواند باعث تحریف سیگنال در دریافت شود ، در نتیجه انتقال داده نامشخص و ناقص است.

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

چگونه می توانم بدانم که به چه نوع فیبر نیاز دارم؟

این موضوع بر اساس فاصله انتقال و همچنین بودجه تعیین می شود. اگر فاصله از دو مایل کمتر باشد ، فیبر چند حالته به خوبی کار خواهد کرد و هزینه های سیستم انتقال (فرستنده و گیرنده) در بازه 500 تا 800 دلار خواهد بود. اگر فاصله مورد نظر بیش از 3-5 مایل باشد ، فیبر تک حالت انتخاب ما است. سیستم های انتقال طراحی شده برای استفاده با این الیاف معمولاً بیش از 1000 دلار هزینه دارند.

تفاوت فیبر چند حالته و تک حالته چیست؟

فیبر چند حالته دارای هسته حمل کننده نور نسبتاً بزرگی است که قطر آن معمولاً 62.5 میکرون یا بیشتر است. این معمولاً برای انتقال از راه دور با تجهیزات فیبر نوری مبتنی بر LED استفاده می شود. فیبر تک حالت دارای هسته حمل نور کوچک به قطر 8 تا 10 میکرون است. به طور معمول برای انتقال از راه دور با تجهیزات انتقال فیبر نوری مبتنی بر دیود لیزر استفاده می شود.

تفاوت کابل فیبر نوری سینگل مود و مالتی مود

فیبر تک حالته یا چند حالته نصب کنم؟

این به کاربرد بستگی دارد. فیبر چند حالته فاصله انتقال تا 10 مایل را فراهم می کند و استفاده از فرستنده ها و گیرنده های فیبر نوری نسبتاً ارزان را امکان پذیر می کند. محدودیت های پهنای باند چند صد مگاهرتز در هر کیلومتر طول وجود دارد. در نتیجه ، اتصال 10 مایل به حدود 10 تا 30 مگاهرتز محدود خواهد شد. برای دوربین مداربسته این خوب است اما برای انتقال داده با سرعت بالا ممکن است اینگونه نباشد.

از طرف دیگر فیبر تک حالته برای مسافت بیش از 10 مایل مفید خواهد بود اما به استفاده از فرستنده های تک حالته (که به طور معمول از دیودهای لیزر حالت جامد استفاده می کنند) نیاز دارد. هزینه بیشتر این ساطع کننده های نوری بدان معنی است که تجهیزات یک حالته می توانند از 2 تا 4 برابر تجهیزات چند حالته گران باشند.

من فیبر تک حالته را نصب کرده ام اما فقط در مسافت کوتاهی می روم. آیا می توانم از تجهیزات چند حالته کم هزینه استفاده کنم؟

خیر. تجهیزات چند حالته نور کافی را به یک فیبر تک حالت پرتاب نمی کنند ، زیرا قطر هسته انتقال دهنده این فیبر فقط 9 میکرون در مقابل قطر فیبر چند حالته 62.5 میکرون است. متأسفانه شما باید از تجهیزات تک حالته استفاده کنید. اگر فاصله فیبر کوتاه باشد ، ممکن است هزینه جایگزینی فیبر تک حالته با فیبر چند حالته مقرون به صرفه تر از هزینه بالاتر برای الکترونیک تک حالته باشد. اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که از کدام نوع کابل استفاده کنید ، در اینجا چند نکته در مورد انتخاب کابل فیبر نوری صحیح آورده شده است ، به خصوص در مورد FTTx بسیار مهم است.

گروه های محصولات AD-Technology شامل همه نوع محصولات تک حالته و چند حالته و همچنین مبدل های SM-MM در دسترس هستند ، چه از نوع فیبر ماژول 1 × 9 یکپارچه یا از نوع جهانی SFP به SFP ، بنابراین حتی شما یک حالت واحد نصب کرده اید کابل و نیاز به اتصال یک دستگاه لیزر چند حالته ، شما می توانید یک مبدل استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید