خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

تفاوت شبکه های لینوکس و مایکروسافت

تفاوت شبکه های لینوکس و مایکروسافت

Linux و Microsoft Windows دو سرویس میزبانی وب اصلی در بازار هستند. لینوکس یک سرور نرم افزار منبع باز است که استفاده از آن را ارزان تر و آسان تر از سرور ویندوز می کند. Windows یک محصول مایکروسافت است که برای سودآوری مایکروسافت طراحی شده است. سرور ویندوز به طور کلی دامنه بیشتر و پشتیبانی بیشتری نسبت به سرورهای لینوکس ارائه می دهد. حال ما در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با تفاوت شبکه های لینوکس و مایکروسافت توضیحاتی را ارائه دهیم.

لینوکس معمولاً انتخاب شرکتهای نوپا است در حالی که مایکروسافت معمولاً انتخاب شرکتهای بزرگ موجود است. شرکتهای میانی بین شرکتهای نوپا و بزرگ باید به دنبال استفاده از VPS (سرور خصوصی مجازی) باشند. Linux و Windows هم سرورهای میزبان VPS را ارائه می دهند. VPS نسخه کپی شده خود را از یک سیستم عامل اجرا می کند، که نصب هر نرم افزاری را که بر روی سرور مربوطه اجرا می شود برای مشتری آسان تر می کند.

تفاوت شبکه های لینوکس و مایکروسافت

مزایای سرورهای لینوکس نسبت به سرورهای مایکروسافت

استفاده از سرورهای منبع آزاد لینوکس آسان تر است. برخی از مزایای اصلی سرور لینوکس عبارتند از:

شرکت مهندسی چکاد پردازش با استفاده از متخصصین مجرب و نیروهای کارشناس فنی و همچنین با نظارت دقیق بر اساس طراحی اولیه و استانداردهای شبکه های کامپیوتری در زمینه پسیو و اکتیو آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می­باشد.

  • صرفه جویی در هزینه. سیستم های منبع باز مانند لینوکس برای عموم در دسترس است، این بدان معناست که شرکت میزبان وب فقط برای نصب و نگهداری آن نیاز به پرداخت هزینه پشتیبانی فنی دارد. هزینه های پشتیبانی فنی به طور معمول در بین تمام مشتریان میزبان وب پخش می شود، بنابراین هزینه ای که به شرکت مشتری تحمیل می شود نسبتاً ناچیز است. با ویندوز، معمولاً شرکتی که از سرورهای ویندوز استفاده می کند یا هزینه سیستم عامل را پرداخت می کند یا مجوز دوره ای نرم افزار را می پردازد.
  • دسترسی به برنامه های منبع باز اگرچه در اکثر فناوری ها، برنامه با برنامه های مشابه طراحی شده بهتر عمل می کنند. این بدان معناست که شرکتی که از سرور لینوکس استفاده می کند باید بتواند به طور یکپارچه از نرم افزار منبع باز استفاده کند. استفاده از سرور لینوکس با برنامه های ویندوز امکان پذیر است، اما یک لایه کار اضافی برای ارتباط بین فناوری منبع باز و فناوری انتفاعی ویندوز مورد نیاز است.
  • قابل اعتماد. لینوکس و نرم افزارهای منبع باز به طور کلی از منابع کمتری استفاده می کنند و باعث کارآیی بیشتر سیستم می شوند.
  • راحت تر اصلاح می شود سرورها و نرم افزارهای لینوکس را می توان به سرعت تغییر داد. اصلاحات محصولات ویندوز معمولاً نیاز به انتظار برای انتشار نسخه جدید سرور دارد.

تفاوت شبکه های لینوکس و مایکروسافت

مزایای سرورهای مایکروسافت نسبت به سرورهای لینوکس

سرورهای ویندوز سیستم های قوی تری هستند. آنها از راه های زیر با سرورهای Linux متفاوت هستند:

  • پشتیبانی بهتر در حالی که سرورهای ویندوز و برنامه های ویندوز هزینه دارند، هر دو معمولاً با پشتیبانی پولی ارائه می شوند. مشتری نرم افزار و شرکت میزبان وب با استفاده از نرم افزار منبع باز معمولاً باید به کارشناسان فنی که نرم افزار منبع باز را می فهمند بپردازند. گزینه دیگر اعتماد به حمایت جامعه است که می تواند به موقع باشد. اغلب اوقات، اعضای انجمن نمی توانند به سوالات particular خاص شما پاسخ دهند.
  • ادغام بهتر با محصولات مایکروسافت. برنامه های ویندوز برای ادغام با سرورهای ویندوز طراحی شده اند که باعث می شود سرورهای ویندوز با ارزش تر از لینوکس باشند، اگر مشتری تجاری نرم افزار ویندوز خود را دوست دارد. برای شرکت های بزرگی که نیاز به اجرای Microsoft SQL و Microsoft Access دارند، دو پایگاه داده معروف، سرور ویندوز تنها گزینه است. Microsoft Access معمولاً برای محیط های دسک تاپ استفاده می شود، در حالیکه Microsoft SQL معمولاً در یک محیط میزبان خوشه ای استفاده می شود.
  • سرورها و نرم افزارهای ویندوز کاملتر است و به طور کلی ویژگی های بیشتری دارند، زنگ ها و سوت های بیشتری نسبت به نرم افزارهای منبع باز دارند.
  • دسترسی از راه دور دسک تاپ سرورهای لینوکس مبتنی بر خط فرمان هستند. سرورهای ویندوز با یک دسک تاپ از راه دور ارائه می شوند، که یک راه ساده تر برای مدیریت سرور است زیرا با یک رابط کاربری گرافیکی ارائه می شود.
  • چارچوب های اسکریپت نویسی این چارچوب ها مانند ASP و ASP.Net نصب و مدیریت آنها راحت تر است و از پشتیبانی بهتری نسبت به چارچوب های اسکریپت نویسی لینوکس برخوردار هستند. ASP سلف ASP.NET است. اسکریپت ها و صفحات وب ساخته شده با استفاده از یکی از این دو چارچوب مایکروسافت معمولاً فقط روی سرور ویندوز کار می کنند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید