تفاوت بین Access Point و Router

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

تفاوت بین Access Point و Router

تفاوت بین Access Point و Router

پیشرفت باورنکردنی سریع فناوری های رایانه ای ، تعداد زیادی دستگاه ، لوازم و ابزار را برای بشریت به ارمغان آورده است. در حقیقت ، تجهیزات و انواع مختلفی از رایانه ها بسیار تنوع زیادی دارند و در این مقاله قصد داریم تا در مورد تفاوت بین Access Point و Router صحبت کنیم.

یکی از سوالاتی که کارشناسان فنی یا مردم عادی می پرسند این است که چه تفاوتی بین اکسس پوینت و روتر وجود دارد . تفاوتهای اساسی بین این دو دستگاه کاملاً ساده است ، اما تفاوتهای جزئی و در عین حال مهمی نیز وجود دارد.

روتر چیست؟

روتر یک دستگاه شبکه است که دو عملکرد اصلی را در اختیار شما قرار می دهد: (1) چندین رایانه ، تلفن ، رایانه لوحی یا سایر دستگاه ها را برای ایجاد یک شبکه محلی مدیریت شده متصل می کند و (2) دسترسی به اینترنت را به تمام دستگاه های سازگار فراهم می کند به روتر متصل هستند.

شبکه محلی (LAN) را می توان به سادگی با استقرار یک روتر و اتصال یک یا چند دستگاه به آن راه اندازی کرد. روترهای مدرن به کاربران این امکان را می دهند تا دستگاه ها را هم از طریق کابل های اترنت و هم از طریق بی سیم (با استفاده از Wi-Fi) به یکدیگر متصل کنند.

شرکت مهندسی چکاد پردازش با استفاده از متخصصین مجرب و نیروهای کارشناس فنی و همچنین با نظارت دقیق بر اساس طراحی اولیه و استانداردهای شبکه های کامپیوتری در زمینه پسیو و اکتیو آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می­باشد.

اما ، برای اینکه روتر بتواند داده ها را در داخل شبکه محلی به دستگاه ها توزیع و تحویل دهد ، باید از طریق کابل اترنت به تجهیزات محل استقرار مشتری (CPE) یک سرویس دهنده اینترنت متصل شود.

اکسس پوینت چیست؟

نقطه دسترسی یک دستگاه شبکه بی سیم است که به عنوان یک پورتال عمل می کند که برای اتصال به یک شبکه محلی است. اکسس پوینت برای گسترش پوشش بی سیم شبکه موجود و افزایش تعداد کاربرانی که می توانند به آن متصل شوند استفاده می شود. یک کابل اترنت پرسرعت از روتر به یک اکسس پوینت هدایت می شود که سیگنال سیمی را به سیگنال بی سیم تبدیل می کند. برای خریداری روتر و اکسس پوینت می توانید به فروشگاه اینترنتی چکاد پردازش مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید