خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اینترنت فیبر نوری در ایران

اینترنت فیبر نوری در ایران

وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران مصمم است اینترنت فیبر نوری در ایران را به خانوارها و مشاغل سراسر کشور گسترش دهد. بیش از 95٪ روستاهای سراسر کشور نیز به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

شبکه های فیبر نوری در سالهای اخیر به یک راه حل استاندارد و قابل اعتماد برای اتصال به اینترنت تبدیل شده اند. اگرچه اجرای این شبکه به بودجه سنگینی نیاز دارد، اما هزینه های کلی در بلند مدت در مقایسه با شبکه های کابل مس به شدت کاهش می یابد. کابل های مسی در ابتدا برای انتقال تماس های صوتی با پهنای باند محدود ساخته می شدند، از این رو کاربر ممکن است در برخی مناطق خدمات اینترنتی ضعیفی دریافت کند. ناگفته نماند که بسیاری از مشاغل و خانوارها به خدمات Voice-Over-IP (VoIP) روی می آورند که به بهترین وجه در شبکه های فیبر نوری ارائه می شود. از نظر امنیتی، بهره برداری از کابل های فیبر نوری نیز در مقایسه با کابل های مسی بسیار دشوار است.

اینترنت فیبر نوری در ایران

دولت ایران بیشتر توجه خود را به ایجاد زیرساخت های بهتر جهت ارائه خدمات بهتر اینترنت به شهروندان خود معطوف داشته است. در سالهای اخیر، اپراتور چهارم موسوم به Iran Net پروژه شبکه فیبر نوری ایران را تحویل گرفت اما علی رغم فشارهای وزارت ارتباطات، این شرکت هنوز نتوانسته است به تعهدات خود عمل کند. گفته شده است که دلیل کندی پیشرفت این پروژه کمبود سرمایه کافی است.

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

در اکتبر سال 2016، این خبر به گوش رسید که MTN قصد دارد 49٪ از Net ایران را به دست آورد، مبلغی که این شرکت متعلق به ایرانسل است. باقری چناری، مدیرعامل اپراتور چهارم پیش از این اظهار داشت که این پروژه برای سرمایه گذاری تقریباً به 5 میلیارد دلار نیاز دارد. اگرچه وضعیت MTN مشخص نیست، گفته شده است كه این پروژه در سراسر كشور سرمایه گذار خارجی دیگری نیز دارد. یک شرکت بیمه صادرات و اعتبار چینی Sinosure به ایرانیان نت علاقه نشان داده و توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی مورد تایید قرار گرفته است تا طبق گفته مقامات در این پروژه سرمایه گذاری کند.

اینترنت فیبر نوری در ایران

قرارداد انحصار 4 ساله پروژه فیبر نوری با چند نقطه عطف اصلی برای شبکه ایران امضا شد. در طول سال دوم فعالیت خود، شبکه ایران مسئول تحویل 1 میلیون پورت، 3 میلیون در سال سوم و در مجموع 6.870 میلیون پورت فیبر نوری تا پایان سال هشتم بود. قرار بود در صورت عدم دستیابی ایران به نقاط عطف خود، انحصار لغو شود  اما دولت تصمیم گرفت مجوز خود را چند ماه بعد تمدید کند. به گفته مدیرعامل شرکت زیرساخت مخابرات ایران (TIC) عمده نگرانی سرمایه گذاران خارجی بازگشت دیرهنگام سرمایه گذاری این پروژه است.

از سوی دیگر، طبق اظهارات اخیر محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران، تا پایان دولت یازدهم ایران، 95٪ از روستاهای کشور با بیش از 20 خانوار به سرعت بالا دسترسی خواهند داشت اینترنت به گفته واعظی، از 3.5 سال پیش 27000 روستا به اینترنت متصل شده اند در حالی که قبل از دولت روحانی غیر روستاهای کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی داشتند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید