اکسس پوینت بهتر است یا روتر؟

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اکسس پوینت بهتر است یا روتر؟

اکسس پوینت بهتر است یا روتر؟

پاسخ به این سوال که کدام یک بهتر است، این است که به نیازها شما بستگی دارد. برای خانه ها و مشاغل کوچک ، روترها ممکن است بهترین راه حل باشند ، در حالی که شرکت ها و سازمان های متوسط ​​یا بزرگ مطمئناً به شبکه ای از اکسس پوینت و سوئیچ ها نیاز دارند.

سایر توابع روترها علاوه بر فراهم کردن بستر ارتباطی بین دستگاه های مختلف ، از قابلیت محافظت از فایروال و رمز عبور نیز برخوردار هستند. این امر اطمینان می دهد که دستگاه های بی سیم متصل در برابر تهدیداتی که ممکن است از خارج از شبکه محلی ایجاد شود ، محافظت می شوند.

تفاوتهای اصلی روتر به عنوان توپی عمل می کند که یک شبکه محلی را راه اندازی می کند و همه دستگاه ها و ارتباطات موجود در آن را مدیریت می کند. از طرف دیگر ، یک اکسس پوینت ، یک دستگاه فرعی در شبکه محلی است که مکان دیگری را برای اتصال دستگاه ها فراهم می کند و دستگاه های بیشتری را در شبکه امکان پذیر می کند.

روترهای بی سیم می توانند به عنوان اکسس پوینت عمل کنند ، اما همه اکسس پوینت ها نمی توانند به عنوان روتر کار کنند. در حالی که روترها شبکه های محلی را مدیریت می کنند ، با سیستم های خارج از شبکه ارتباط برقرار می کنند ، داده ها را از چند جهت به دست می آورند ، توزیع و ارسال می کنند ، یک نقطه اتصال ایجاد می کنند و امنیت را تضمین می کنند ، اکسس پوینت معمولاً دسترسی به شبکه مستقر روتر را فراهم می کنند.

اکسس پوینت بهتر است یا روتر؟

شرکت مهندسی چکاد پردازش با استفاده از متخصصین مجرب و نیروهای کارشناس فنی و همچنین با نظارت دقیق بر اساس طراحی اولیه و استانداردهای شبکه های کامپیوتری در زمینه پسیو و اکتیو آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می­باشد.

به طور معمول ، روترهای بی سیم در خدمت خانه های مسکونی و سازمان های کوچک هستند ، جایی که یک دستگاه واحد که ترکیبی از عملکرد AP و مسیریابی است می تواند به راحتی تقاضای کاربر نسبتاً متوسط ​​را برآورده کند. یک روتر بی سیم نمی تواند به شکلی کارآمد مقیاس پذیر باشد تا نیازهای شبکه را افزایش دهد ، اما باعث می شود برای شبکه های بی سیم ( WLAN ) که رشد قابل توجهی را پیش بینی می کنند ، مناسب نباشد.

در عوض ، از AP ​​بی سیم در مشاغل بزرگ و اماکن بزرگ استفاده می شود که برای ارائه خدمات به AP های زیادی نیاز دارند، به عنوان مثال برای پوشش یک منطقه فیزیکی گسترده یا پشتیبانی از هزاران کاربر. با افزایش تقاضا ، مدیران شبکه می توانند AP های اضافی اضافه کنند و در نتیجه مقیاس بیشتری از آنچه روترهای بی سیم امکان پذیر می کند ، ایجاد می شود. در ادامه پیشنهاد می شود مقاله تفاوت بین Access Point و Router را نیز از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید