خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

انواع کابل فیبر نوری بخش اول

انواع کابل فیبر نوری (بخش اول)

ابتدا این مقاله (انواع کابل فیبر نوری بخش اول) را مطالعه کنید و برای توضیحات بیشتر بخش دوم مقاله را مطالعه نمایید.

در سال های اخیر آشکار شده است که کابل فیبر نوری به طور پیوسته جایگزین سیم مسی به عنوان وسیله مناسب برای انتقال سیگنال ارتباطی می شود. سایر کاربران سیستم، شامل خدمات تلویزیون کابلی، پردیس های دانشگاه، ساختمان های اداری، کارخانه های صنعتی و شرکت های برق هستند. سیستم فیبر نوری مانند سیستم مسی است که فیبر نوری جایگزین آن می شود.

تفاوت در این است که فیبر نوری به جای استفاده از پالس های الکترونیکی برای انتقال اطلاعات به پایین خطوط مسی از پالس های نوری برای انتقال اطلاعات به پایین خطوط فیبر استفاده می کند. با نگاهی به اجزای موجود در یک زنجیره فیبر نوری، درک بهتری از نحوه کارکرد این سیستم همراه با سیستم های مبتنی بر سیم وجود دارد.

در انتهای سیستم یک فرستنده قرار دارد. این مکان مبدأ اطلاعاتی است که به خطوط کابل فیبر نوری می رسد.

فرستنده اطلاعات پالس الکترونیکی رمزگذاری شده را از سیم مسی قبول می کند. سپس این اطلاعات را پردازش کرده و به پالس های نوری با کد معادل تبدیل می کند. برای تولید پالس های نور می توان از یک دیود ساطع کننده نور (LED) یا یک دیود لیزر تزریقی (ILD) استفاده کرد.

با استفاده از لنز، پالس های نور در جایی که به سمت پایین کابل حرکت می کنند به محیط فیبر نوری منتقل می شوند.

نور (در نزدیکی مادون قرمز) غالباً برای مسافت های کوتاهتر 850 نانومتر و برای فواصل طولانی تر 1300 نانومتر بر روی فیبر چند حالته و 1300 نانومتر برای فیبر تک حالته و برای مسافت های طولانی تر نیز 1500 نانومتر استفاده می شود.

انواع کابل فیبر نوری (بخش اول)

یک کابل الیافی را از نظر رول مقوایی بسیار بلند (از رول داخلی حوله کاغذی) در نظر بگیرید که در داخل آن با آینه پوشانده شده است. اگر یک چراغ قوه را در یک انتهای آن روشن کنید، می توانید نور را در انتهای آن ببینید، حتی اگر در گوشه ای خم شده باشد.

انواع کابل فیبر نوری بخش اول

کابل توزیع

کابل توزیع (کابل ساخت و ساز جمع و جور) در مقایسه با کابل شکستگی، فیبر بافر 900 میکرومتر جداگانه را کاهش می دهد. اتصالات ممکن است مستقیماً روی فیبر بافر 900 میکرومتر در محل جعبه شکستگی نصب شوند. کابل دارای صرفه جویی در فضا (OFNR) ممکن است در هر کجا که از کابل شکست استفاده می شود، نصب شود. FIS به طور مستقیم بر روی فیبر 900 میکرومتر متصل می شود یا قبل از نصب اتصالات، انتهای آن را به یک فیبر 3 میلی متری پوشانده می شود.

انواع کابل فیبر نوری (بخش اول)

بافر تنگ داخلی / خارجی

هم اکنون FIS کابل های بافر تنگ دارای درجه بندی داخلی و خارجی را در نسخه های رایج Riser و Plenum ارائه می دهد .این کابل ها انعطاف پذیر، کار با آنها آسان و نصب آنها ساده است .از آنجا که آنها از ژل استفاده نمی کنند، اتصالات را می توان مستقیماً بر روی فیبر خاتمه داد بدون اینکه از کیت های شکست استفاده شود. این نصب آسان و به طور کلی ارزان تر را فراهم می کند .

کابل برک آوت داخلی / خارجی

نصب کابلهای سبک شکست داخلی و خارجی FIS به راحتی قابل نصب است و بدون نیاز به کیت های تخلیه، خاتمه آنها ساده است. این کابل های مقاوم دارای درجه OFNR هستند بنابراین می توان از آنها در داخل منزل استفاده کرد، در عین حال دارای دامنه دمای عملکرد -40c تا + 85c و مزایای محافظت در برابر قارچ، آب و اشعه ماورا UV بنفش آنها را برای کاربردهای خارجی مناسب می کند. آنها به صورت استاندارد با واحد های فرعی 2.5 میلیمتری ارائه می شوند و در نسخه های دارای امتیاز پلنوم موجود هستند. ادامه این مطلب را در بخش دوم مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید