اسپلیتر فیبر نوری چیست؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اسپلیتر فیبر نوری چیست؟ (بخش اول)

اسپلیتر فیبر نوری چیست؟

ظهور شکاف فیبر نوری به کاربران کمک می کند تا عملکرد مدارهای نوری را به حداکثر برسانند. تقسیم کننده فیبر نوری ، که به آن تقسیم کننده نوری یا تقسیم پرتو نیز گفته می شود ، یک دستگاه توزیع قدرت نوری یکپارچه موج است که می تواند یک پرتو نور حادثه را به دو یا چند پرتوی نور تقسیم کند و بالعکس ، همچنین شامل چندین ورودی و خروجی است. تقسیم کننده نوری با اجازه دادن به یک رابط PON واحد در میان بسیاری از مشترکان ، در شبکه های نوری منفعل (مانند EPON ، GPON ، BPON ، FTTX ، FTTH و غیره) نقش مهمی ایفا کرده است.

تقسیم کننده فیبر نوری چگونه کار می کند؟

به طور کلی ، هنگامی که سیگنال نور در فیبر به صورت یک حالت منتقل می شود ، انرژی نور نمی تواند به طور کامل در هسته فیبر متمرکز شود. مقدار کمی انرژی از طریق روکش فیبر پخش می شود. یعنی اگر دو فیبر به اندازه کافی به هم نزدیک باشند ، نور انتقال دهنده در یک فیبر نوری می تواند وارد فیبر نوری دیگری شود. بنابراین ، تکنیک تخصیص مجدد سیگنال نوری می تواند در فیبرهای متعدد حاصل شود ، این همان شکاف فیبر نوری است.

اسپلیتر فیبر نوری چیست؟

به طور خاص ، تقسیم کننده نوری منفعل می تواند یک پرتو نور حادثه ای را با نسبت معینی به چندین پرتوی نور تقسیم یا جدا کند. پیکربندی تقسیم 1×4 که در زیر ارائه شده است ساختار اصلی است: جدا کردن یک پرتو نور حادثه ای از یک کابل فیبر ورودی منفرد به چهار پرتو نور و انتقال آنها از طریق چهار کابل فیبر خروجی منفرد. به عنوان مثال ، اگر کابل فیبر نوری ورودی دارای پهنای باند 1000 مگابیت در ثانیه باشد ، هر کاربر در انتهای کابلهای فیبر خروجی می تواند از شبکه با پهنای باند 250 مگابیت در ثانیه استفاده کند.

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

اسپلیتر فیبر نوری چیست؟

تقسیم نوری با تنظیمات تقسیم 2×64 کمی پیچیده تر از تنظیمات تقسیم 1×4 است. در شکاف نوری دو ترمینال ورودی و شصت و چهار ترمینال خروجی با تنظیمات تقسیم 2×64 وجود دارد. وظیفه آن تقسیم دو پرتوی نور اتفاقی از دو کابل فیبر ورودی جداگانه به شصت و چهار پرتوی نور و انتقال آنها از طریق شصت و چهار کابل فیبر خروجی منفرد است. با رشد سریع FTTx در سراسر جهان ، نیاز به تنظیمات تقسیم بزرگتر در شبکه ها برای خدمت به مشترکان انبوه افزایش یافته است.

انواع شکاف فیبر نوری

طبقه بندی شده توسط سبک بسته بندی

شکاف نوری را می توان با اشکال مختلف اتصال دهنده خاتمه داد و بسته اصلی می تواند از نوع جعبه ای یا از نوع لوله ضد زنگ باشد. جعبه شکاف فیبر نوری معمولاً با کابل قطر بیرونی 2 یا 3 میلی متر استفاده می شود ، در حالی که دیگری معمولاً در ترکیب با کابل های قطر بیرونی 0.9 میلی متر استفاده می شود. علاوه بر این ، آن دارای تنظیمات مختلف تقسیم مختلف ، مانند 1×2 ، 1×8 ، 2×32 ، 2×64 و غیره است.

طبقه بندی شده توسط انتقال متوسط

با توجه به رسانه های مختلف انتقال ، تقسیم نوری تک حالت و تقسیم نوری چند حالته وجود دارد. تقسیم نوری چند حالته بیانگر این است که فیبر برای عملکردهای 850nm و 1310nm بهینه شده است ، در حالی که حالت single one به این معنی است که فیبر برای عملکرد 1310nm و 1550nm بهینه شده است. علاوه بر این ، بر اساس اختلاف طول موج کار ، تقسیم کننده های نوری یک پنجره و دو پنجره وجود دارد ، اولی استفاده از یک طول موج کار است ، در حالی که تقسیم کننده فیبر نوری دوم دارای دو طول موج کار است.

پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید. همچنین جهت خریداری اسپلیتر فیبر نوری می توانید به فروشگاه چکاد پردازش مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید