اسپلیتر فیبر نوری چیست؟ (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اسپلیتر فیبر نوری چیست؟ (بخش دوم)

اسپلیتر فیبر نوری چیست؟ (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله اسپلیتر فیبر نوری چیست؟ ، پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه بفرمایید.

طبقه بندی شده توسط روش ساخت

شکاف FBT بر اساس فن آوری سنتی برای جوش دادن چندین الیاف از کنار فیبر به یکدیگر ساخته شده است که هزینه های کمتری را در بر دارد. شکاف PLC مبتنی بر فناوری مدار موج نور مسطح است که در انواع نسبتهای تقسیم از جمله 1: 4 ، 1: 8 ، 1:16 ، 1:32 ، 1:64 و غیره در دسترس است و می تواند به انواع مختلفی تقسیم شود مانند تقسیم بر PLC ، تقسیم PLC بدون بلوک ، تقسیم ABS ، تقسیم جعبه LGX ، تقسیم PLC fanout ، تقسیم PLC کوچک پلاگین و غیره.

به طور معمول ، تقسیم کننده های FBT راه حل های مقرون به صرفه ای ارائه می دهند در حالی که جداکننده های PLC برای کاربردهای با چگالی بالا مناسب هستند. نمودار زیر چندین فاکتور را در مقایسه بین شکاف PLC و شکاف FBT خلاصه کرده است.

کاربرد تقسیم فیبر نوری در شبکه های PON

تقسیم کننده های نوری ، امکان توزیع سیگنال روی فیبر نوری بین دو یا چند فیبر نوری با تنظیمات مختلف جداسازی (1 × N یا M × N) ، به طور گسترده ای در شبکه های PON مورد استفاده قرار گرفته است. FTTH یکی از سناریوهای معمول کاربرد است. معماری معمولی FTTH این است: ترمینال خط نوری (OLT) واقع در دفتر مرکزی. واحد شبکه نوری (ONU) واقع در انتهای کاربر. شبکه توزیع نوری (ODN) بین دو قبلی مستقر شد. از تقسیم کننده نوری اغلب در ODN استفاده می شود تا به چندین کاربر نهایی کمک کند رابط PON را به اشتراک بگذارند.

اسپلیتر فیبر نوری چیست؟ (بخش دوم)

استقرار شبکه FTTH از نقطه به چند نقطه را می توان بیشتر به پیکربندی های تقسیم کننده متمرکز (یک مرحله ای) یا آبشار دار (چند مرحله ای) در قسمت توزیع شبکه FTTH تقسیم کرد. در یک پیکربندی تقسیم متمرکز معمولاً از نسبت تقسیم ترکیبی 1:64 ، با تقسیم کننده 1: 2 در دفتر مرکزی و 1:32 در محفظه کارخانه خارج (OSP) مانند کابینت استفاده می شود. پیکربندی تقسیم کننده آبشاری یا توزیع شده معمولاً در دفتر مرکزی شکاف ندارد. پورت OLT مستقیماً به یک فیبر خارج از گیاه متصل یا متصل می شود. اولین سطح تقسیم (1: 4 یا 1: 8) در یک بسته ، نه چندان دور از دفتر مرکزی نصب شده است. سطح دوم جداکننده ها (1: 8 یا 1:16) در جعبه های ترمینال ، نزدیک محل مشتری قرار دارد. تقسیم متمرکز در مقابل تقسیم توزیع شده در شبکه های مبتنی بر PON FTTH بیشتر این دو روش تقسیم را که از تقسیم کننده های فیبر نوری استفاده می کنند ، نشان می دهد.

جهت مشاوره، طراحی، تأمین تجهیزات و اجراء و پیاده سازی کلیه خدمات اکتیو و پسیو سیستم های GPON متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و … میباشد.

چگونه می توان تقسیم کننده فیبر نوری مناسب را انتخاب کرد؟

به طور کلی ، یک تقسیم کننده فیبر نوری برتر نیاز به گذراندن یک سری آزمایشات دقیق دارد. شاخص های عملکردی که بر تقسیم فیبر نوری تأثیر می گذارد به شرح زیر است:

Insertion loss: به دسی بل هر خروجی نسبت به افت نوری ورودی اشاره دارد. به طور معمول ، هرچه مقدار افت درج کوچکتر باشد ، عملکرد تقسیم کننده بهتر است.

از دست دادن بازگشت: همچنین به عنوان افت بازتاب شناخته می شود ، به اتلاف توان سیگنال نوری گفته می شود که به دلیل ناپیوستگی فیبر یا خط انتقال بازگردانده یا منعکس می شود. به طور معمول ، هرچه ضرر بازگشت بیشتر باشد ، بهتر است.

اسپلیتر فیبر نوری چیست؟ (بخش دوم)

نسبت تقسیم: به عنوان توان خروجی پورت خروجی شکاف در برنامه سیستم تعریف می شود که مربوط به طول موج نور منتقل شده است.

Isolation: تقسیم نوری مسیر نور را به سایر مسیرهای نوری جداسازی سیگنال نوری نشان می دهد.

علاوه بر این ، یکنواختی ، هدایت پذیری و افت قطبش PDL نیز پارامترهای مهمی هستند که بر عملکرد شکاف پرتو تأثیر می گذارند.

برای انتخاب های خاص ، FBT و PLC دو گزینه اصلی برای اکثر کاربران هستند. تفاوت بین شکاف FBT در مقابل شکاف PLC به طور معمول در طول موج عملیاتی ، نسبت تقسیم ، میرایی نامتقارن در هر شاخه ، میزان خرابی و غیره است. به طور خلاصه ، شکاف FBT به عنوان یک راه حل مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود. از تقسیم کننده PLC با انعطاف پذیری خوب ، پایداری بالا ، میزان خرابی کم و دامنه دمای بیشتر می توان در انواع مختلفی از برنامه ها استفاده کرد.

برای هزینه ها ، هزینه های تقسیم کننده های PLC به دلیل تکنولوژی پیچیده ساخت ، بیشتر از تقسیم کننده FBT است. در سناریوهای خاص پیکربندی ، به پیکربندیهای تقسیم زیر 1 × 4 توصیه می شود که از تقسیم کننده FBT استفاده کنید ، در حالی که تنظیمات تقسیم بالای 1 × 8 برای تقسیم کننده های PLC توصیه می شود. برای یک انتقال طول موج تک یا دو ، شکاف FBT قطعاً می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. برای انتقال باند پهن PON ، شکاف PLC با توجه به گسترش و نظارت بر نیازهای آینده ، گزینه بهتری است.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید