خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

استاندارد سازی شبکه

استاندارد سازی شبکه

استانداردها تقریباً در هر نهاد تجاری و خدمات عمومی لازم هستند. به عنوان مثال، قبل از سال 1904، اتصالات شیلنگ آتش نشانی در ایالات متحده استاندارد نبودند، به این معنی که آتش نشانی در یک جامعه نمی تواند در جامعه دیگر کمک کند. انتقال جریان الکتریکی تا پایان قرن نوزدهم استاندارد نبود، بنابراین مشتریان باید بین جریان مستقیم توماس ادیسون (DC) و جریان متناوب جورج وستینگهاوس (AC) یکی را انتخاب کنند.

دلیل اصلی استانداردها اطمینان از این است که سخت افزار و نرم افزار تولید شده توسط فروشندگان مختلف می توانند با هم کار کنند. بدون استاندارد سازی شبکه، توسعه شبکه هایی که به راحتی اطلاعات را به اشتراک می گذارند، اگر غیرممکن نباشد، کار دشواری خواهد بود. استانداردها همچنین به این معنی است که مشتریان در یک فروشنده حبس نمی شوند. آنها می توانند سخت افزار و نرم افزار را از هر فروشنده ای که تجهیزاتشان مطابق با استاندارد است خریداری کنند. به این ترتیب، استانداردها به ارتقا competition رقابت بیشتر و پایین نگه داشتن قیمت ها کمک می کنند.

استاندارد سازی شبکه

استفاده از استانداردها توسعه نرم افزار و سخت افزاری را که شبکه های مختلفی را بهم پیوند می دهند بسیار آسان می کند زیرا نرم افزار و سخت افزار می توانند هر یک لایه را توسعه دهند.

شرکت مهندسی چکاد پردازش با استفاده از متخصصین مجرب و نیروهای کارشناس فنی و همچنین با نظارت دقیق بر اساس طراحی اولیه و استانداردهای شبکه های کامپیوتری در زمینه پسیو و اکتیو آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می­باشد.

فرآیند استاندارد سازی

دو نوع استاندارد وجود دارد: رسمی و عملی. یک استاندارد رسمی توسط یک صنعت رسمی یا ارگان دولتی تدوین می شود. به عنوان مثال، استانداردهای رسمی برای برنامه هایی مانند مرورگرهای وب (به عنوان مثال، HTTP ،HTML)، برای نرم افزار لایه شبکه (به عنوان مثال، IP)، نرم افزار لایه پیوند داده (به عنوان مثال، Ethernet IEEE 802.3) و برای سخت افزار فیزیکی (به عنوان مثال، استانداردهای استاندارد وجود دارد) تدوین استانداردهای رسمی معمولاً چندین سال طول می کشد و در این مدت فناوری تغییر می کند و باعث کمتری در استفاده می شود.

سازمانهای استاندارد بسیاری در سراسر جهان وجود دارد، اما شاید بهترین شناخته شده، گروه ویژه مهندسی اینترنت (IETF) باشد. IETF استانداردهایی را تنظیم می کند که میزان فعالیت اینترنت را کنترل می کند.

استاندارد سازی شبکه

IETF، مانند همه سازمانهای استاندارد، سعی می کند قبل از صدور استاندارد، در بین افراد درگیر توافق کند. معمولاً استاندارد به عنوان پروتكلی (به عنوان مثال، یك زبان یا مجموعه ای از قوانین برای كار) كه توسط یك فروشنده تهیه می شود، شروع می شود (به عنوان مثال، HTML [Hypertext Markup Language]). هنگامی که یک پروتکل برای استاندارد سازی پیشنهاد می شود، IETF یک گروه کاری از کارشناسان فنی را برای مطالعه آن تشکیل می دهد. گروه کاری پروتکل را برای شناسایی مشکلات احتمالی و الحاقات و بهبودهای احتمالی بررسی می کند، سپس گزارشی را به IETF ارائه می دهد.

در صورت مطلوب بودن گزارش، IETF درخواستی برای اظهار نظر (RFC) صادر می کند که استاندارد پیشنهادی را توصیف می کند و نظرات کل جهان را درخواست می کند. بیشتر شرکت های بزرگ نرم افزاری که احتمالاً تحت تأثیر استاندارد پیشنهادی قرار می گیرند، پاسخ های مفصلی را آماده می کنند. بسیاری از کاربران “منظم” اینترنت نیز نظرات خود را به IETF ارسال می کنند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید