اجزای تشکیل دهنده سرور

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

اجزای تشکیل دهنده سرور

اجزای تشکیل دهنده سرور

من فکر می کنم مهم نیست که شغل شما مربوط به تجهیزات الکترونیکی باشد یا خیر، قطعا درباره سرور شنیده اید. سرور مانند یک رایانه است، اما عملکردهای بیشتری نسبت به رایانه ارائه می دهد. تقریباً همه سرورها به سازمانی خدمات می دهند زیرا سازمان ها نیاز به قرار دادن تعداد بیشتری داده نسبت به کاربران خانگی دارند. هنگام انتخاب سرور باید پاسخ این سوال را بدانیم که سرور از چه اجزایی تشکیل شده است. در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم و قطعات موجود در سرور را نام می بریم.

سرور از چه چیزی تشکیل شده است؟

وقتی اجزای کلیدی یک سرور را بشناسیم و بدانیم که چگونه این اجزا نقش مهمی در سرور دارند، می‌توانیم سرور مناسب را برای شرکت خود انتخاب کنیم. در این مطلب قصد داریم تا اجزای داخلی سرور را نام ببریم: CPU، حافظه، هارد دیسک و کارت RAID و … .

CPU

واحد پردازش مرکزی (CPU) یکی از تجهیزات اصلی سرورهای الکترونیکی و لوازم جانبی اصلی در سرورها می باشد. CPU در سرور نقش بسیار مهمی دارد، مانند مغز انسان. این قطعه ی الکترونیکی در واقع پردازش کننده همه کامپیوترها و همچنین سرور ها است. در حال حاضر برندهای زیادی از پردازنده در بازار وجود دارد، اما محبوب ترین آنها سری Xeon اینتل است.

حافظه

حافظه یکی از اجزای مهم در سرور است و پلی برای ارتباط با CPU است. تمام برنامه های کامپیوتر در حافظه اجرا می شوند، بنابراین عملکرد حافظه تاثیر زیادی روی کامپیوتر دارد. حافظه از تراشه، برد مدار و غیره تشکیل شده است.

اجزای تشکیل دهنده سرور

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد. 

هارد دیسک

اگر سرور مغز سیستم باشد، هارد دیسک سرور انبار داده ها و اطلاعات است که تمام نرم افزارها و داده های کاربر در آن ذخیره می شود. اطلاعات هارد دیسک ذخیره شده در سرور با ارزش ترین است. اگر هارد دیسک در سرور دچار مشکل شود یا بسوزد اطلاعات کاربران ممکن است از بین برود که در قطعا دارندگان سرور از اطلاعات هر ماه یک بک آپ تهیه می کنند. رابط M.2 در واقع یک نسخه مینی از رابط SATA است. درایو حالت جامد این رابط بسیار کوچک و کمتر از 5 میلی متر ضخامت دارد، بنابراین فضای بسیار کمی را اشغال می کند و برای کتاب های نازک و سبک بسیار مناسب است.

 مادربرد

مادربرد یکی از اصلی ترین اجزای سک کامپیوتر و سرور است که اگر نباشد نمی توان اجزا و قطعات سخت افزاری را روی هم اسمبل کرد. مادربرد دارای پورت های متنوع و خروجی هایی است که می توان هارد دیسک و دیگر اجزا را روی آن سوار کرد. مادربرد ها دارای یک محفظه برای پردازنده ها می باشد که یک فن روی آن ها سوار می شود و دارای اسلات های متنوع برای رم هستند. شما می تواند تعداد زیادی رم را روی مادربرد سوار کنید. همچنین اسلات های کارت گرافیک دیگر اجزایی هستند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید