آیا روتر باید همیشه روشن بماند؟ (بخش اول)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

آیا روتر باید همیشه روشن بماند؟ (بخش اول)

آیا روتر باید همیشه روشن بماند؟ (بخش اول)

برای اکثر مردم ، روتر یک قطعه از فناوری است. دستگاهی که وای فای را به خانه شما می آورد احتمالاً گجتی نیست که طول عمر بالایی داشته باشد. اما گاهی اوقات ممکن است با خود فکر کنید که ” آیا واقعاً مودم باید همیشه روشن باشد؟ ”

آیا می توانید روتر خود را همیشه روشن بگذارید؟ بله ، اما شما می خواهید مودم تان را همیشه روشن بگذارید. همچنین افرادی هستند که توصیه می کنند روتر خود را در شب یا زمانی که از آن استفاده نمی کنید برای صرفه جویی در مصرف برق و افزایش امنیت ، خاموش کنید.

روشن ماندن روتر به طور مداوم کاملاً طبیعی است

تقریباً همه افرادی که می شناسید به احتمال زیاد روتر خود را همیشه روشن می گذارند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که به طور فزاینده ای به اینترنت متصل و وابسته است . طبیعی است که بخواهید آن ارتباط را حفظ کنید . اینها دلایلی است که باعث می شود نگران کارکردن روتر نباشید.

روترها برای روشن ماندن طراحی شده اند

سازنده ای که روتر شما را طراحی کرده است ، می داند که مودم همیشه قرار است روشن بماند. روترها می توانند شبانه روزی روشن بمانند بدون اینکه طول عمر آنها را به میزان قابل توجهی کاهش داده یا بر عملکرد آنها تأثیر گذار باشد . ایده خوبی است که روتر خود را هر چند ماه یکبار خاموش و دوباره روشن کنید. این می تواند مشکلات مربوط به اتصال به اینترنت یا سرعت اتصال را برطرف کند.

خاموش کردن روتر ممکن است دستگاه های متصل به اینترنت را غیرفعال کند

بعید است که لپ تاپ و تلفن شما تنها چیزهایی باشند که به اینترنت متصل هستند. در عصر اینترنت اشیاء ، احتمالاً انواع و اقسام مواردی را که به Wi-Fi متصل هستند را در خانه یا شرکت خود دارید. این بدان معناست که وقتی روتر خاموش است ، بسته به نحوه اتصال وسایل به سختی می توانید از چیزهایی مانند لامپ یا وسایل متصل خود استفاده کنید. 

آیا روتر باید همیشه روشن بماند؟ (بخش اول)

در بیشتر مواقع ، به سادگی روشن کردن مجدد روتر باعث می شود که این موارد بلافاصله دوباره متصل شوند. با این حال ، گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید به عقب برگردید و به صورت دستی مجدداً تجهیزاتی را که از اینترنت قطع شده دوباره راه اندازی کنید.

خاموش کردن مکرر روتر می تواند طول عمر آن را کوتاه کند

همانطور که گفته شد ؛ خاموش و روشن کردن مودم می تواند طول عمر آن را کاهش دهد. این ممکن است تأثیر زیادی بر روترها نداشته باشد زیرا از هارد دیسک استفاده نمی کنند ولی بازهم باعث کمتر شدن طول عمر در مودم ها می شود. با این حال ، شواهدی وجود دارد که روشن و خاموش کردن روترها می تواند بر طول عمر تأثیر بگذارد. بیش از حد نگران نباشید ، اما اگر می خواهید روتر خود را شبان ها خاموش کنید ، این کار را هر شب انجام ندهید.

موردی برای خاموش کردن روتر

خاموش کردن روتر بیشتر از چند بار در سال و برای مدت زمان طولانی تر از روشن کردن فوری آن مزایایی دارد. گروهی از مردم روتر را در شب یا زمانی که از آن استفاده نمی کنید خاموش می کنند.

در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید