خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

آشنایی با انواع وب سرور

آشنایی با انواع وب سرور

اگر به سادگی وب سایت درست می کنید یا در اینترنت گشت و گذار می کنید، نیازی به دانستن انواع مختلف سرورها نیست. بنابراین، اگر پروژه خوبی دارید که شامل اینترنت می شود، دانش در مورد انواع وب سرورهای موجود مورد نیاز است.در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با آشنایی با انواع وب سرور توضیحاتی را ارائه دهیم.

یک وب سرور چیست؟

سرورهای وب از HTTP برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. آنها از طریق فایلهای HTML که به مرورگرهای وب ارسال و ترجمه می شوند، جستجو می کنند تا کاربر بتواند آنها را درک کند. همچنین قابلیت دسترسی و ذخیره انواع دیگر پرونده ها را دارد، اما آنها اغلب به طریقی به فایلهای HTML موجود در آن متصل می شوند، مانند داشتن تصاویری که بر روی HTML قرار گرفته اند.

آشنایی با انواع وب سرور

وب سرورها برای چه استفاده می شوند؟

سرورهای وب در درجه اول برای ذخیره پردازش و تحویل صفحات یک وب سایت به کاربران استفاده می شوند. این بدان معناست که سرورهای وب باعث می شوند وب سایت ها هنگام تایپ یک URL ظاهر شوند.

انواع وب سرورها:

4 وب سرور اصلی وجود دارد:

  • Apache  (تهیه شده توسط Apache)
  • IIS (ارائه شده توسط مایکروسافت)
  • nginx (تهیه شده توسط NGINX، Inc)
  • GWS (ارائه شده توسط Google)

در حال حاضر، Apache محبوب ترین مورد IIS است که محبوبیت بیشتری کسب می کند و (طبق پیش بینی های ما) به زودی به محبوب ترین وب سرور تبدیل می شود. nginx یک گزینه بسیار محبوب است زیرا بسیار سریع است.

جهت مشاوره درطراحی، برآورد و خرید تجهیزات مورد نیاز اتاق سرور،پیاده سازی و راه اندازی دیتاسنتر متخصصان ما آماده ارائه خدمات به کلیه شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی می باشد.

آنها اغلب مسئول در دسترس بودن پرونده های ذخیره شده و مدیریت آنها و همچنین امنیت هستند. می توانید پرونده ها را به درخواست کاربر ارسال و دریافت کنید. اینها مانند اشتراک سرورها نیستند. آنها بیشتر شبیه کابینت های بایگانی دنیای اینترنت هستند.

بنابراین، سرورهای پرونده با وب سرورها متفاوت هستند زیرا محتوای پویای وب را مانند وب سرورها ارائه نمی دهند. در عوض، آنها فقط پرونده های ثابت را ارائه می دهند. این یک سرور است که به ارائه یک نرم افزار خاص اختصاص یافته است. بنابراین، اغلب همراه با سایر سرورها و نرم افزارها مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، شما می توانید برای بازی آنلاین ثبت نام کنید و به سرورهایی اختصاص دهید که فقط برای نرم افزار بازی تنظیم شده اند.

آشنایی با انواع وب سرور

دستگاه های سطح بین سرور

اینها دستگاههایی هستند که به منظور سازماندهی مستقیم سیگنالها از یک مکان به مکان دیگر، از سرورها دور می زنند، مانند اینکه چگونه یک شخص می تواند همزمان یک فایل را از چند رایانه بارگیری کند.

سرورهای پیام

اینها سرورهایی هستند که امکاناتی مانند ارتباط در زمان واقعی بین کاربران را فراهم می کنند. و ممکن است شامل سرورهای IRC، سرورهای چت و نرم افزارهای گروهی باشد. روش های ارتباطی انعطاف پذیر هستند.

سرورهای پروکسی

این به عنوان یک میانجی بین درخواستهای سرور به فیلتر ساخته شده توسط کاربران و یک برنامه مشتری عمل خواهد کرد. بنابراین، امکان مدیریت ایمیل ها و اتصالات مشترک را فراهم می کند.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید