خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

انواع پروتکل های هوشمند ساختمان

انواع پروتکل های هوشمند ساختمان

یک ساختمان هوشمند شامل نصب و استفاده از سیستم های پیشرفته و یکپارچه فناوری ساختمان است. این سیستم ها شامل اتوماسیون ساختمان، ایمنی زندگی، ارتباطات از راه دور، سیستم های کاربری و سیستم های مدیریت امکانات می باشد. ساختمانهای هوشمند پیشرفتهای فناوری و همگرایی سیستمهای ساختمانی، عناصر مشترک سیستمها و قابلیتهای اضافی سیستمهای یکپارچه را تشخیص داده و منعکس می کنند. ساختمانهای هوشمند اطلاعات عملی درباره ساختمان یا فضای داخل ساختمان را فراهم می کنند تا به مالک یا ساکن ساختمان اجازه مدیریت ساختمان یا فضا را بدهند.

ساختمان های هوشمند بیشترین صرفه اقتصادی را در طراحی و استقرار سیستمهای فناوری ساختمان دارند. روش سنتی برای طراحی و ساخت یک ساختمان، طراحی، نصب و راه اندازی هر سیستم به طور جداگانه است. حال در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با انواع پروتکل های هوشمند ساختمان توضیحاتی را ارائه دهیم.

انواع پروتکل های هوشمند ساختمان

ساختمان هوشمند رویکرد متفاوتی در طراحی سیستم ها دارد. اساساً، یک طراح طراحی تمام سیستم های فن آوری ساختمان را به یک سند ساختاری یکپارچه و سازگار طراحی یا هماهنگ می کند. سند ساخت و ساز هر سیستم را مشخص می کند و عناصر مشترک سیستم یا پایه ادغام سیستم ها را نشان می دهد. این موارد شامل کابل کشی، مسیرهای کابل، اتاق تجهیزات، پایگاه داده سیستم و پروتکل های ارتباطی بین دستگاه ها است. سپس طرح یکپارچه توسط یک پیمانکار نصب می شود که به عنوان پیمانکار فناوری یا یکپارچه سازی سیستم اصلی نامیده می شود.

شرکت مهندسی چکاد پردازش با بکارگیری محصولات باکیفیت و همچنین با توجه به میزان هزینه درخواستی مشتری، اقدام به پیاده سازی سیستم هوشمند ساختمان در منازل مسکونی شما کرده و باعث رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان خود گردیده است.

این فرآیند باعث کاهش ناکارآمدی در روند طراحی و ساخت در صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. در حین بهره برداری از ساختمان، سیستم های فن آوری ساختمان به صورت افقی در میان همه زیر سیستم ها و همچنین به صورت عمودی ادغام می شوند، یعنی زیر سیستم برای سیستم های مدیریت تاسیسات به سیستم های تجاری، اجازه می دهد اطلاعات و داده های مربوط به عملکرد ساختمان توسط افراد مختلفی که مشغول اشغال و مدیریت هستند استفاده شود.

ساختمانهای هوشمند همچنین یکی از critical مهم در مصرف انرژی و پایداری ساختمانها و شبکه الکتریکی هوشمند است. سیستم های اتوماسیون ساختمان مانند کنترل HVAC، کنترل روشنایی، مدیریت نیرو و اندازه گیری نقش اصلی را در تعیین بازده انرژی عملیاتی ساختمان دارند. شبکه الکتریکی هوشمند به ساختمانهای هوشمند وابسته است.

انواع پروتکل های هوشمند ساختمان

نیروهای محرکه ساختمانهای هوشمند، اقتصاد، انرژی و فناوری هستند. ساختمانهای هوشمند از زیرساختهای اصلی جریان فناوری اطلاعات استفاده می کنند و از فناوری موجود و نوظهور بهره می گیرند. برای توسعه دهندگان و مالکان، ساختمانهای هوشمند ارزش یک ملک را افزایش می دهند. برای مدیران املاک و تأسیسات، ساختمانهای هوشمند زیر سیستمهای effective و گزینههای مدیریتی کارآمدتر مانند تلفیق مدیریت سیستم را فراهم می کنند. از نظر معماران، مهندسان و پیمانکاران ساختمانی، این به معنای ترکیب بخشهایی از طراحی و ساخت با صرفه جویی و کارایی حاصل در مدیریت پروژه و برنامه ریزی پروژه است.

ساختمانهای هوشمند یکی از عوامل اصلی در اقتصاد کم کربن در آینده است، جایی که سیستم اطلاعاتی و برنامه های کاربردی ساختمان هوشمند کاملاً ترکیب و ادغام می شوند. محققان بیشتر و بیشتر موافقند که برنامه های ساختمانی هوشمند باید از سیستم سخت افزاری آگاه باشند. در طولانی مدت، برنامه های کاربردی ساختمان هوشمند به سازگاری نرم افزاری / سخت افزاری چند لایه نیاز دارند تا هم کیفیت بالای خدمات و هم انرژی و هزینه کاهش یابد. پیشرفت قابل توجه نیاز به راه حل های سخت افزاری جدید، درک کامل مشکل سیستم و بررسی مشترک دارد.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید