آیا روتر باید همیشه روشن بماند؟ (بخش دوم)

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

آیا روتر باید همیشه روشن بماند؟ (بخش دوم)

آیا روتر باید همیشه روشن بماند؟ (بخش دوم)

قبل از مطالعه این بخش از مقاله آیا روتر باید همیشه روشن بماند؟ ، پیشنهاد می شود ابتدا بخش اول این مقاله را مطالعه کنید.

امنیت

خاموش کردن روتر برای دوره های زیادی از روز می تواند به امنیت بیشتر خانه شما و مودم شما کمک کند. به هر حال ، اگر اینترنت متصل نباشد ، هیچ کس نمی تواند Wi-Fi یا دستگاه های متصل به اینترنت شما را هک کند. در حالی که روتر شما وصل نیست ، خانه شما در برابر تهدیدات امنیتی اینترنت مصون خواهد بود.

با این حال ، کارشناسان هشدار می دهند که خاموش کردن روتر در شب بهانه ای برای امنیت ضعیف شبکه نیست. هر هکر با انگیزه می تواند صبور باشد و به سادگی منتظر بماند تا روتر را دوباره روشن کنید. باید مطمئن شوید که Wi-Fi خانه شما با رمز عبور قوی محافظت می شود و تجهیزات شما از به روزترین نرم افزارهای امنیتی استفاده می کند.

صرفه جویی در انرژی

روتر شما برای عملکرد نیاز به برق دارد. وقتی روتر شما دائماً به برق متصل است برق بیشتری نیز مصرف می شود. توجه داشته باشید که روترها مقدار زیادی انرژی مصرف نمی کنند ، بنابراین اگر امیدوار هستید که قبض برق خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید ، باید به دنبال جایگزین دیگری باشید. 

با این حال ، مصرف انرژی در روتر به روتر دیگر متفاوت است ، بنابراین نگران نباشید که میزان استفاده از روتر خود را کنترل کنید تا از میزان مصرف آن مطلع شوید. شما می توانید ابزارهای خروجی یا مانیتورینگ را با قیمت مناسب تهیه کنید.

باز هم ، از خاموش کردن روتر خود در شب انتظار صرفه جویی زیادی در مصرف برق نداشته باشید. اما ، اگر سکه های خود را خرج کرده اید یا از نظر زیست محیطی آگاه هستید ، این می تواند تأثیر داشته باشد. 

آیا روتر باید همیشه روشن بماند؟ (بخش دوم)

گرمای بیش از حد

اگر روتر قدیمی تری دارید ، ممکن است متوجه شوید که روشن نگه داشتن آن برای مدت زمان طولانی باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود. گرمای بیش از حد ممکن است به کندتر شدن سرعت اینترنت یا سایر مشکلات اتصال تبدیل شود. در حالی که خاموش کردن دوره ای روتر ممکن است از مشکلات بیش از حد گرم شدن در کوتاه مدت جلوگیری کند.

حفاظت از امواج

یکی دیگر از مزایای خاموش کردن روتر این است که از آسیب ناشی از امواج آن مصون خواهد بود. اگر روتر خاموش است ، امواج بر بدن شما تاثیر نمی گذارد. توجه داشته باشید که امواج مودم برای بدن خطرناک نیستند و می تواند با خیال راحت از آن استفاده کنید.

کلام آخر

بنابراین ، آیا واقعاً خوب است که روتر خود را همیشه روشن بگذارید؟ کاملاً همینطور است. روترها به طور خاص طوری طراحی شده اند که همیشه کار کنند. در حقیقت ، اگر روتر را بیش از حد خاموش و روشن کنید ، می توانید طول عمر آن را کاهش دهید. روشن و خاموش کردن روتر می تواند درد آور باشد و ممکن است مجبور شوید پس از روشن شدن مجدد برخی از مراحل راه اندازی را در سایر دستگاه های خانه خود انجام دهید.

اشتراک گذاری:

خدمات چکاد پردازش
آخرین مقالات
برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید